Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 26 maj 2009

Förlossnings flashback!

Satt och tittade på bilder och filmer från när jag födde Elias! Man tänker tillbaka mycket nu när det närmar sig ett års sträcket! Filmerna är nästan jobbiga att titta på..har så ont och man ser hur jobbigt jag tycker att det är..fast neee dom är mäktiga att titta på..en sådan styrka vi kvinnor har!! Men många filmsnuttar är roliga, när jag är hög på lustgas och skålar med kameran,,haha!! Gustaf lurar i mig att göra massa skämmiga saker när jag står där och är "full" för första gången på väääldigt länge!! Sista filmen är på Elias när han ligger på magen och skriker som en galning..han hade röst redan från början..När annéa kom ut var hon lugn som en filbunke! Redan där var dom olika =).
Den filmen är så härlig att titta på..då kommer jag ihåg känslan av lättnad och gladje..för mig är faktiskt lättnads skänslan större..sååå skönt när det är över! Sen kan glädjen komma =)... När man föder andra barnet så kan man längta efter den känslan för man vet att den kommer att komma..med första vet man ju inte alls hur det är.. Men jag tyckte ju Annéas förlossning var lättare ändå.. så olika för alla! UT kom dom iallafall.. Mina hjärtan..värt all smärta i världen!

OM jag lyckas få magrutor så kanske jag kan tänka mig ett till barn i framtiden..annars inte..då kommer den hänga ner till knäna och det vill jag INTE!! =).. Gustaf vill ju inte men man vet aldrig om några år =)

Ikväll blir det utvecklingssamtal med Annéa..kul! Alltid kul att få höra hur det går på dagis och hur hon är där!!

Pussss på er!!!

1 kommentar:

  1. Tänk Maria, du har klämt ut två stycken! Imponerad av dig! Var stolt över dig själv! Snart är jag där...

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!