Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 28 maj 2009

Bröd, bus och bajs!!

Idag fick vi sova till 07.15...SOVMORGON!!! Haha tänk när man tyckte att 07 var såååå tidigt att man fick krupp...Nu drar jag gränsen vid 05 att vara krupp tidigt =).. Riktigt skönt iallfall...utan välling eller nå..gustaf gjorde något magiskt med honom vid 04.45...då vaknade Elias av att Annéa skrek efter nappen...men Elias somnade om...nice nice nice!! Mer sånt åt folket!!

Sen gick vi till dagis för att lämna Annéa där...jag hade gjort en fin fruktkorg åt personalen...jag trodde det var Annéas sista vecka denna vecka..men det visade sig vara en vecka kvar..men då hade jag redan köpt frukten så jag gav den en vecka tidigare...gör ju inge!! Dom blev jätte glada..hade släng i lite mörk choklad oxå..Det är dom värda! Är ett tufft jobb att jobba med barn. Hålla humöret uppe och samtidigt vara sjukt pedagogisk! Mycket imponerad av all omsorgspersonal i världen!! Utan dom skulle ju inget funka!!!!

Efter jag lämnat Annéa tog Madde, jag och barna vår traditionella morgon promenad! Skönt som vanligt!

Har börjat lägga Elias en gång om dagen nu istället för två! Hittills funkar det jätte bra.. idag sov han 2 timmar...hinner han äta lunch innan, sen sova.. tror det är därför han sover längre nu om natten än förr..hellre 06 än 05..06 är mer morgon för mig..och blir det längre så klagar jag ju inte! Så vi fortsätter med 1 gång om dagen! När han sov hann jag baka bröd och duscha och ha lite tid för mig själv..kan vara sönt att få äta själv.. tänk vad man värdesätter konstiga saker när man har fått barn =)..

Madde och Alicia kom hit under dagen och busade med oss..Elias var griiiinig!! Men han pruttade så de sprakade..så han var nog hård i magen stackarn..å ingen plommonpuré hade jag hemma heller! Minsta lilla bakslag så grääät han som tusan...jag blev helt slut!!
Söta Alicia har börjat gå riktigt ordentligt nu...sååå söt..små små trippande steg..men framåt kommer hon! <3 ... Elias somnade sött till kvällen sen iallfall..tur att han är sååå söt =)

Nu är jag riktigt trött..kl är snart 23..dax att lägga sig..imorgon ska min far vara barnvakt en stund..så kan jag gå en sväng på stan SJÄLV!! Så skönt...ingen vagn eller skötväska..hihi! Behöver göra några ärenden och då är det skönt för barna att vara hemma å busa istället för att bli dragna ut och in ur en bil hela dan ju!! Så det är för deras skull oxå! =)

Va fint Eva att du tyckte så mycket om brödet! Är ju så lätt att göra oxå!! Hoppas ni får mys på er utflykt imorgon!!

Pusss på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!