Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 18 oktober 2009

Hur kan det få vara så här?

Hur kan ett land, ett samhälle låta de äldre få leva så här på slutet av deras liv????? Jag skäms över hur vi tar hand om våra gamla. Dom som byggt vårt land, dom som uppfostrat våra morföräldrar och föräldrar och dom som slitit för att få ett bra samhälle!!! Vi sliter och springer och gör allt i vår makt för att göra det så bra som möjligt för de vi tar hand om!!! Vad får vi för det?? Sjukt dåliga jobbtider, ännu sämre lön, utbrändhet och psykiskt lidande! Det är precis vad man får för att jobba som vi gör just nu! Personalen skriker och gråter för att vi har det som vi har det nu!

Vi har så tight schema så om vi får ett larm så faller hela dagen. ETT larm kan göra så alla vi tar hand om den dagen får alldeles för sen hjälp. Så får det INTE vara. Jag känner mig så maktlös. Jag får INTE falla ner i stressen! Jag försöker ta det lugnt och göra det jag ska. Men känslan efter att man gjort alla jobb är ju inte en tillfredställande känsla. Då är man helt utpumpad och man kommer knappt ihåg vad man gjort!
Igår när jag jobbade och gick in till en tant glömde jag bort hennes namn när jag stod därinne. VAD??? Då är hjärnan inte sund! Fy tusan!

Åh vad jag önskar att alla rika jävlar som aldrig kommer märka av denna vård skulle få ligga på ett hem eller ha hemtjänst som har det så här stressigt. Så dom kunde få uppleva den vård som DOM skapat!

Vi kvinnor vi bara kämpar på..vi pusslar och donar och springer så att vi SKA hinna med alla jobb. Vi är förbannat bra på att göra det vi ska och fixa så att allt ordnar sig. Men vi hugger av vårt eget ben när vi gör så. Då märker ju ingen att vi inte har det bra, ingen märker att vi sliter häcken av oss och ingen märker att vården blir lidande för de äldre. Alltså får vi ingen mer personal och inga mer pengar. För vi "klarar" ju detta!
Vi skulle sätta oss ned och säga att NEJ detta funkar inte. Vi vägrar jobba! Vad fan hjälpte strejken som va förra gången..vi får ju för tusan inte ens strejka. Politikerna kan gå ut och jobba istället, så kan vi strejka!!!!

Mitt huvud dunkar, min själ skriker och mina familj får ta skit! Fan vad jag älskar mitt jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tackar ändå gud för dessa äldre. Dom ger oss mycket kärlek. Många av dom förstår hur vi har det och prisar oss högt! Tack för det! Annars hade ingen av oss orkat mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!