Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 9 maj 2011

Personen bredvid..



Hur många ggr har du avundats någon annan? Allt den har, allt den gör! Sen helt plötsligt så avslöjas det att allt du trott om denna person inte var sant alls..allt du tänkt om denne och allt den tycktes äga och ha inte alls var så rosenrött som du trott. Är inte det ett bevis på att gräset verkligen Inte är grönare på andra sidan...vi kan TRO hur mycket vi vill om andra, men när det kommer till kritan så har vi bara oss själva och det är oss själva vi behöver ta hand om, ingen annan.
Tänk om alla kunde fokusera på sitt och inte lägga sig i andras eller lägga ett rosa skimmer över andras förhållanden i tron om att dom har det ju såååå bra. Men OJ gick han och var otrogen nu, eller oj är hon deprimerad. Men vilken jävla yta!!! Alla bär på sitt och alla bör ta hand om sitt så att det inte hela tiden kommer tillbaka eller hela tiden blir någon annans börda att bära.
Hur ser det ut här i världen? Jo alla skyller ifrån sig, det är alltid någon annans fel att jag har ont, mår illa, är deppig, har ångest. Jag får rysningar i hela mig när jag hör och ser detta. Detta ansvarslösa liv. Nej, jag är jag och jag tar hand om mitt. Sen tar jag självklart emot hjälp. Men jag skulle aldrig skylla mitt mående på en annan person. För vad skulle det säga om mig? Att jag inte vågar ta tag i mig själv, att jag inte vågar ta ansvar för mig, att jag helt enkelt är för lat för att ta mitt ansvar för mitt liv! Inte särskilt attraktivt! Eller hur?

Allt blir ju så mycket mer harmoniskt om vi alla kunde ta ansvar eller inse att vi inte behöver vara någon annan än just den vi är. Att personen bredvid inte alls är bättre eller mer värd. Vi är alla precis lika värda och vi kan hjälpa varandra mer om vi först tar ansvar för oss själva.

PUSSS PUSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!