Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 24 maj 2011

Jag, Maria Eriksson





Underbara dag!

Jag och Gustaf åkte till Nyköping och Katarina idag. Vi hade ingen gemensam tid, utan vi gick in var för sig.

Jag fick bekräftat det jag innerst inne visste. Att jag ska vara nöjd och att jag har kommit så långt och jag behöver inte söka eller försöka hitta mer just nu. Jag kan ta semester i sinnet nu och bara vara här och nu. Njuta av att min resa är så långt gången och att jag uppnått mirakel med mig själv. Det var så skönt att få höra det. Jag kan slappna av och njuta. Jag har inte njutit på länge. Jag har liksom fastnat i sökandet och fastnat i att jag hela tiden måste vidare. Nej, jag måste inte vidare alls. Jag har nåt en plattform där jag trivs just nu, att söka vidare är inte meningen nu. Jag trivs med mitt jobb, mig själv och mitt familjeliv. Varför söka något annat då?!

Jag och Gustaf har haft våra upp och nedgångar under de senaste åren. De sista två har varit de mest utmanande. Mycket beroende på min fokusering på min resa och min strävan efter att få Gustaf att förstå. När jag väl släppte taget om Gustaf så kom han. Gustaf har gjort så stora förändringar och han har viljan, viljan att bli bättre och viljan att våga ge allt för sin, min och vår skull. Vad mer kan jag önska. Ja, jag har velat flytta, lämna och gå. Men jag har stannat. För min strävan efter frihet kommer inte bli uppfylld av att jag lämnar barn och Gustaf. Min frihet finns inom mig och ingen annan. Gustaf ger mer frihet än de flesta andra killar någonsin gör. Vi har ett fritt förhållande och vi håller inte fast varandra. Jag är väldigt glad över vårt sätt att se på förhållanden. När vi fick frågan var för sig om hur vi tycker vårt förhållande är procentuellt, så svarade jag 80% bra och Gustaf 90% bra. Katarina sa att de flesta svarar 50%. Jag trivs med Gustaf och jag tror på oss och honom. Jag ser så stor potential i Gustaf och han är så fin! Jag är glad att han finns i mitt liv och jag är glad att han är far till mina barn! Katarina tror på oss och jag tror på oss. Vi har levt ihop i snart 8 år. Det är värt att satsa på. Jag må ha väntat många år på detta uppvaknande från Gustafs sida..men jag älskar ju honom. Varför ska jag inte kunna vänta ibland. Jag har inte vikit av från min resa för det. Jag har nått stora mål med mitt inre och jag har fortfarande ett förhållande med en man som älskar mig! Jag önskar inget mer!

Att jag har gått i det främre ledet och släpat på nära och kära ibland gör mig inget. Huvudsaken är ju att dom vaknar. Jag släpar med glädje en bit för de människor jag älskar. Sen är det upp till dom. Jag kan säga stopp och jag vet mina begräsningar. Vem kan dömma mina val i livet?!

Mitt problem sitter ofta i att jag fortfarande bryr mig om vad samhället tycker om utveckling och karriär. Att jag nu jobbat på mitt jobb i snart 11 år gör mig inget längre. Att jag sökte nytt jobb förut var mer för att det förväntas av mig som ung att utvecklas. Men jag fick insikten idag att jag har utvecklats och gjort min resa i mitt inre. Jag behöver inte ha 10 jobb för att  göra min resa. För jag har rest mer än de flesta..jag har utvecklats enormt inom mig. Det ger mig mer styrka och självkänsla än vad något annat jobb eller utbildning skulle kunna ge mig. Kort sagt så valde jag den inre resan över den yttre, och jag ångrar inte en sekund av den! Jag älskar mitt jobb och allt ansvar jag har där. Jag utveckals fortfarande där och jag känner att jag både får och ger när jag jobbar där. Vad samhälle eller vänkrets tycker bryr jag mig ej om. Jag är lycklig och jag väljer själv. För mig kommer alltid det inre väga mer än det yttre!

Jag känner sådan frihet och sådant lugn över att få stanna upp nu och bara njuta av att vara Maria. Under de senaste fem åren har jag kommit så långt och jag ska från och med idag njuta till fullo av det. När nästa steg kommer så tar jag mig an det då..men just nu så är jag nöjd med var jag står. Jag stannar här tills nästa steg ska tas. Det är upp till universum.




Jag är kärlek

Jag är här och nu

Jag är en ängel

Jag Är





Kärlek Maria!

4 kommentarer:

  1. Åh gud här sitter jag och gråter krokodiltårar, det är så fint att ni känner det ni gör för varann.

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av att läsa detta! pusss

    SvaraRadera
  3. Maria, du berör verkligen... Läst din blogg, du är en sann kämpe. Fantastiskt att Jag fick ta del av dina innersta ord. Tack!

    SvaraRadera
  4. Är så glad att jag är en del av dit liv.. Älskar dig MARIA // G

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!