Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 16 januari 2011

Min lagbok...



DE FYRA GRUNDSTENARNA


Var sann i ditt tal!


Låt ditt tal utmärkas av integritet. Säg bara sådant du menar. Undvik att använda orden för att förringa dig själv eller andra. Använd orden med inriktning på sanning och kärlek.


Ta inget personligt!

Ingenting som andra gör beror på dig. Vad andra säger eller gör är en projicering av deras egen verklighet eller deras drömmar. När du är oemottaglig för andras åsikter och handlingar drabbas du inte av onödigt lidande.


Ta inget för givet!

Våga ställa frågor och säg vad du egentligen vill. Kommunicera med andra så tydligt du kan för att undvika missförstånd och upprördhet. Detta enda samförståndkan förändra ditt liv fullständigt.


Gör alltid ditt bästa!

Ditt bästa skiftar från det ena ögonblicket till det andra. Det är inte det samma närdu är sjuk som när du är frisk. Gör helt enkelt så gott du kan under alla omständigheter så undgår du självkritik, självförakt och ånger.

// Ur boken: Fyra grundstenar till ett bättre liv.


Allt detta försöker jag leva efter. Är så logiskt och självklart men kräver ändå väldigt mycket övning. Eftersom vi från barnsben lärt oss något helt annat. Att inte skylla på någon annan har jag lärt mig. Det gör jag aldrig längre. Finns ingen vits med det. Jag tar ansvar för mitt liv och älskar att göra det!

1 kommentar:

Tack för just DIN kommentar!