Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 11 januari 2011

Glädje och sorg.


Både glädje och sorg hos Katarina idag. Jag fick många redskap och många kloka ord som satte sig. Är skönt när vissa saker verkligen kan lösas upp och bli så lätta, av bara en mening eller ett ord.

Min läxa denna gång är att gå på MIN stig. Att se när andra drar i min energi. Känna vad jag vill och vad som är bäst för mig. Är det som är viktigast. Att inte låta andra ta av mig hela tiden. Att se när det händer och att då kunna stanna upp och vara i min egen energi. Annars tömmer jag ur mig själv och kommer inte existera tillslut.
Detta vet jag sedan innan. Men ibland behövs det en påminnelse, och vissa händelser har jag inte ens reflekterat över att dom varit negativa för mig. Och det är en varningsklocka. Att inse när det tas för mycket av mig.

Jag ska hitta givare i mitt liv. Inte tagare. Jag är en givare och det naturliga för mig är att dra mig till tagare. Ni vet bekräftelse och allt det. Men det är en givare jag behöver. Någon som ger utan att döma eller ifrågasätta. Någon som jag. Där det kan ges i kärlek och utan krav på något tillbaka.

Sorgen jag upplevde vill jag ej skriva om här. Inte nu iallafall. Men den kom över mig oväntat. Jag trodde inte att jag saknade så som jag verkligen gör.
Är det som är så fint med att gå till K. Det kommer fram saker och känslor som jag inte ens vet om. I både glädje och sorg. Denna gång var det meningen att jag skulle känna just detta. Dom ser till att det som ska pratas om, pratas om.

Men som sagt. Lita på min väg och se till att finna mig i min energi och göra det jag vill. Inte styras av andra eller låta mig köras med. Att känna att jag är värd att komma vidare och är värd att våga ta steg framåt. Tänk vad sådant negativt kan sätta sig hårt. Har ju för tusan jobbat med mina värdkänslor i 4 år nu. Nu är det dax att ta steget och släppa den känslan. Den är inte sann och ska bort.

Mina visdomsord för denna gång:

Jag är kärlek.
Jag är här och nu.
Jag skapar kärlek och glädje till mig själv i mitt liv.
Jag är fri.
Jag ÄR.

Känn varje dag att du är på din stig.
Känn in när andra drar i din energi, vad du vill göra och vad som är bäst för dig.

Dessa budskap fick jag till mig. Min guide bara skrattade åt mig och undrade vad jag höll på med =) Så nu får jag skärpa mig. MIN stig som sagt!




Tack Madde för idag. Är stolt över dig!

1 kommentar:

Tack för just DIN kommentar!