Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 6 september 2009

MIN åsikt!

Nu kommer jag säkert trampa många på tårna. Men jag måste få skriva av mig detta. Känner en sån stor frustration mot dessa piller vi ständigt ska stoppa i oss för att må bra i sinnet! Enligt mig är det bara ett sätt att förtränga och tränga bort de känslor vi har. Tränga bort det jobbiga och inte ta tag i det verkliga problemet. Vad händer när man slutar med tabletterna??? Problemet man hade från början är ju INTE borta. Jag blir rädd, fruktansvärt rädd när jag ser att så många tror att tabletter är den enda lösningen på ett lyckligt, själsligt fint liv!!! Är så lätt att fastna i tabletträsket och tillslut inte våga LEVA utan dom..bara leva som i ett töcken och på rak linje. Livet går upp och ned. Jag vill att man välkomnar båda sidor..Ljuset vinner, men det kan ta tid. Alla genvägar leder tillbaka till missär. Hårt jobb och en lång vandring är vad som krävs för att finna det man söker!




Jag har varit på botten. Men jag tog mig upp..jag tar mig fortfarande upp. Visst fan har det varit sjukt jobbigt. Men jag vågade må dåligt för att kunna ta mig ur det. Skulle jag förträngt det jag kände skulle jag aldrig blivit bra... Jag fördömmer inte dom som tar tabletter...IBLAND och bara ibland tycker jag väl att det kan vara nödvändigt, när det gått för långt... vet att det finns situationer där tabletter krävs. Jag menar att folk oftast tar det "lätta vägen fram..vilket betyder att gå bakåt för mig! Jag menar det, att man ska se tecknen i tid. Inte skaka av sig obehaget utan ta tag i det i tid. Då behöver det inte gå så långt att tabletter behövs. Kroppen och själen säger till i tid..alltid!!! Vi måste lära oss att lyssna bara! Att hålla tillbaka och lagra känslor tar hål på själen och din kropp börjar må dåligt i form av olika krämpor... SE och LYSSNA och TRO!! Ångest är inte farligt..det är ett kraftigt tecken på att något inte står rätt till och måste göras något åt! Ångest är skrämmande och gör ont. Tro mig jag vet. Men det enda som botar ångest är att prata med det och lyssna och sedan ta tag i anledningen till varför ångesten kommer! Och självklart att prata med någon. Prata, prata och åter prata.



Känner så starkt för detta för jag VET av egen erfarenhet att det går att lösa utan tabletter. Inte bara från mig själv utan på närstående oxå. Har även sett effekten av dåligt mående som gått för långt och tabletter som gått för långt. Jag har funnit hjälp hos min Katarina..men alla kan hitta "sin Katarina" för att få hjälp.





Allt har sin tid och alla har sin resa! Jag vet det. Vill bara att alla ska kunna se det jag ser..att det finns ljus i det mörkaste mörker!
Alla har vi ansvar för hur vi mår...det är ALDRIG någon annans fel att vi mår dåligt. Vi väljer själva hur vi vill klara och må i en situation. Ingen kan såra dig eller få dig att bli liten om du inte själv tillåter det!!! Att ta ansvar för sitt mående är första steget mot ett lyckligt liv. Att inse att ingen kan skada dig om du inte tillåter det är svårt. Men sant i mina ögon.
Ta aldrig något personligt! Allt som sägs i illvilja till oss är i självaverket något den personen säger till sig själv. Samma sak om man hatar eller tycker illa om någon annan,,,tänk efter och fråga dig själv varför du gör det? Det slår bara tillbaka på en själv. Hat föder hat och ger inget till någon. Man fördärvar bara sig själv... Ändrar jag tanke ändras min känsla.

Fråga dig själv varje dag i olika situationer. Vill jag känna som jag gör nu? Är svaret nej så ändrar man tanke så blir känslan bättre.

ALLT börjar med en tanke!


KÄRLEK I MASSOR

3 kommentarer:

  1. Håller med dig till hundra procent!!
    Det är bara DU o åter DU som bestämmer hur man vill må o bli behandlad..
    Visst, att i vissa fall att tabletter hjälper men i slut ändan så måste man PRATA o KÄNNA.
    Man måste VÅGA TRO PÅ SIG SJÄLV!!
    Vågar man TRO så vågar man KÄNNA..

    Alla ÄR vi KÄRLEK
    Alla ÄR vi FRIA
    Alla ÄR vi LJUS
    Alla ÄR vi HELA
    Alla ÄR vi EN ÄNGEL

    Massa Kärlek till dig min vän!!//Madde

    SvaraRadera
  2. Du är så klok min vän!
    Massa Kramar från mig *lovelovelove*

    SvaraRadera
  3. Waaaaah jag kan inte skriva så upprörd jag bliiiir av att läsa detta!!!!
    Jag håller helt o hållet med!!!!!
    Det finns fan sen inge värre, att varje gång man pratar med en viss person få höra:
    "jag tycker du låter så deprimerad, du behöver ha nå uppiggande"
    Så FAAN heller! Bara för att "hon" du vet vem... äter det och skjuter undan alla känslor hon har, måste INTE jag!
    Usch jag hatar sånt här!
    Haha guuud sån kommentar =)

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!