Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 16 september 2009

Gråta

Varför är det sånt tabu att gråta. Varför kan inte alla bara gråta öppet. Jag har jätte svårt att gråta inför andra. Till och med inför Gustaf! Håller tillbaka även fast jag inte vill. Är det något som går långt tillbaka i tiden? Att gråta skulle vara en svaghet?! Jag tycker ju tvärtom, att det är en styrka och bra för alla att gråta ut.
De få gångerna jag verkligen gråtit inför folk och gråtit en riktig "fulgråt" så är det ju så skönt efteråt! Är ju renande för kropp och själ, Att få ur sig all skit. Kan räkna de gångerna på en hand..... Fast gråter jag så gråter jag på riktigt då kommer allt ut..inte bara just för en situation, utan då kommer allt.
Jag gråter öppet på begravningar och andra mycket känslosamma händelser. Som första gången jag såg min guddotter, gången jag öppnade mig för mina vänner på en restaurang om att jag mådde dåligt, när min arbetskamrat dog i en bilolycka, när jag slutade nian. Tror att det är alla gånger. Som jag "fulgråtit" alltså. Gråter nästan av att tänka på dom situationerna nu. Hoppas på fulgråt när Madde får sin lilla bebis snart. Då är det starka känslor!!!!

Många gamla som jag går till gråter men skäms sedan för det. Jag säger alltid att dom FÅR gråta. Måste alltså ligga långt bak att det är fult att gråta. Mina barn ska få gråta hej vilt. Är bara bra! Har alltid önskat att jag skulle kunna gråta när som helst, var som helst...


PUSSS PÅ ER!

2 kommentarer:

  1. Söt du är Älskade Vän! Jag förstår vad du menar jag gråter när som helst och varsomhelst, oftast skönt men dock inte alltid. Älskar dej

    SvaraRadera
  2. Gumman, öva dig på att gråta då...gråt o gråt när du behöver... såå skönt efteråt ju, o om du inte KAN men vill så hyr dig en film som är sorglig..PUSS din Anna

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!