Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 27 december 2011

Energitjuven i dig!




Det är många som pratar om energitjuvar. Jag tycker det är mycket intressant då jag återigen ser och hör hur människor återigen inte vill ta ansvar för sitt eget och för vad dom låter andra göra mot dem. Visst, människor kan vara energitagande och utmattande. Men det är väl alltid upp till oss själva om vi umgås med dom och, eller låter dom TA vår energi?!

De flesta är ju energitjuvar mot sig själva. Vägrar lyssna till kropp och själ och sedan undrar varför den ständiga tröttheten tränger sig på. Om vi istället vänder oss till oss själva och ser vad som behöver göras för att må bättre så kommer svaren. Att skylla på "energitjuven" är helt bortkastat enligt mig. För hur blir du piggare av att ta bort fokus från dig själv och lägga DIN energi på "energitjuven" Låter helt ologiskt för mig.

Ikväll lade jag energin på träningen igen. Körde ett hårt bröst och axelpass med Madde. Jag tyckte det var hårt iallafall =)! Får se om jag kan röra kroppen imorgon. Benen gör sjukt ont och nu kommer överkroppen också. Härliga smärta =) Träningsenergin är något jag älskar. Den ger och ger och ger!! Tack!!

Skyll inte på energitjuvar något mer. Rensa dom/det som behöver rensas och behåll fokus på det som är viktigt: Dig själv! Du väljer själv om du vill ge bort eller ta energi. Bli medveten om det så märker du att det inte finns någon utomstående energitjuv. Tillåt dig att fyllas, inte att tömmas!

PUSS PUSS

1 kommentar:

  1. Här är det förbannade inlägget som är så jobbigt att läsa, och så sant!

    /Pernilla :)

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!