Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 9 december 2011

Energier













Allting som överhuvudtaget finns består av energi. Allt är uppbyggt av atomer, och atomernas minsta del är ren energi.


Vi är alla energi, alla föremål och allt vi ser, även det vi tänker sänder ut energier.  


När jag nu verkligen inser att allt är energi, så kan jag börja jobba med dom, börja känna in och börja lära mig vilka energier som är mina eller någon annans. Jag tycker det är så viktigt att inte bära runt på andras energier och låta mitt liv bli styrt av någon annans mående tillexempel. Lättare sagt än gjort!


Men det är så spännande och mäktigt att kunna forma sitt liv genom att verkligen känna in innan jag säger något eller gör något. Vad för slags energi vill jag sända ut till mina medmänniskor? Vilka ord vill jag ska komma ut ur min mun? Vilka människor vill jag umgås med?


Har ni någonsin känt när ni går in i ett rum att, här känns det inte vänligt och varmt? Har ni någonsin känt att det kommer in en ilsken människa i rummet utan att ni ens sett denne? Känslan vi har är alltid rätt. En människa ger ut energi hela tiden. Och går vi runt med ilska så ger vi oxå ut den energin, hur mycket vi än försöker le så går det inte att lura energin. Är därför det är särskilt svårt att försöka "lura" barn att aaaalllt är så bra, mamma och pappa pratar lite bara, mamma har lite ont i foten, bla bla bla. Barn förstår för att dom har ännu inte stängt av sin förmåga att känna in och tyda energier som vi alla sänder ut. Vi kan le för kung och fosterland. Men ett barn ser sanningen för vad den är.


Jag övar på detta och jag vill verkligen lära mig att skilja på mitt och någon annans. Jag vill inte läsa en negativ text för att sedan själv gå runt och vara negativ. 


Just nu undviker jag nyheter, mordprogram och annat negativt som vi blir ständigt bombarderade med genom tv och tidningar. Jag känner så tydligt att hela mitt väsen mår dåligt av att se allt negativt. 


Jag tror mer på att sända ut positiv och kärleksfull energi till världen för att göra den bättre, än att hela tiden ge ut negativa energier och visa allt som är negativt i världen. Skulle vi fokusera mer på det positiva och på att sända ut kärlek så skulle de negativa energierna inte få fäste mera och det negativa skulle inte få rulla på om och om igen genom hela världen. Våld föder våld. Ja för att dåliga energier föder mer dåliga energier.


Om vi alla tog mer ansvar för vad för slags energier vi väljer att se på, ta på, umgås med, och sända ut, så skulle vi alla börja må så mycket bättre. 
 VI kan ändra på det!!


PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!