Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 4 april 2011

Inspirerande




Jag vill berätta om en tjej. En tjej som i mina ögon är så stark och  modig. Jag är så stolt över henne.

Hon utsattes för det värsta en tjej kan bli utsatt för. Ett övergrepp. Hon led och hade det mycket svårt. Hon vågade be om hjälp. Hon fick sig en knuff i rätt riktning av en klok kvinna. Gick sen i kognetiv behandling 10 ggr. Första behandlingen var på 4 timmar. Smärtan var total. Men  efter det har hon släppt och är idag fri från smärtan. Jag blir så oerhört imponerad av denna unga tjej. Hon har gjort det som de flesta äldre, vuxna inte ens vågat tänka på. Att släppa taget. Att inte låta sig styras av en händelse, utan helt enkelt släppt taget och vågat gå igenom smärtan för att sedan aldrig mer känna den. Blir salig av att se och veta att det finns hopp, hopp för att det finns människor som strävar framåt och vägrar slå sig ned av någon eller något annat. Vågar leva helt enkelt. Inte fastar i offerrollen och "det är sååå synd om mig" rollen. TACK för ditt mod! Du inspirerar både unga och gamla till att bli bättre människor!


Pusss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!