Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 14 april 2011

På min bekostnad?

Ensamheten kan komma över mig starkt


Jag låter all energi sippra ur mig..varför? Jag låter fel energi komma in..vart är "ägget" som jag lärt mig skydda mig med? Jag bara står och tar emot..ne fy vad jag föll igår..svårt att ta sig upp nu..särskilt när det är en hård jobbvecka..delad tur igen på lördag..sömnen är ju så viktig för mig för att kunna må bra och kunna hålla mig fokuserad. Påskveckan jobbar jag bara onsdag..så då har jag chansen att rycka upp mig igen!

Jag orkar inte ens gråta....va fan! Apatisk är det värsta jag vet att vara i känslan..då är jag liksom ingenting..inte arg, inte ledsen, inte glad, inte olycklig..då bara är jag i mitten och där vill jag inte vara.. Jag kräver inte ständig lycka..men jag kräver mer än att bara hänga och glo i mitten..

Det har ibland sitt pris att vara känslig och ta in och känna in andra..på gott och ont..igår tog jag in alldeles för mycket av en arbetssituation..en anhörig som bär på mycket förvirring, hat, ilska, och framför allt sorg..jag höll mig lugn och trygg i själva mötet med denne..och det ledde till ett positivt avslut i samtalet..men efteråt var jag helt slut och jag kände hur jag kokade ..helt eldröd i ansiktet..inte av ilska utan av att jag blev så oerhört varm av alla energier och allt hon styrde över på mig (oss)..
Jag bad för denna kvinna efteråt och jag försökte rensa bort henne..men hon kom tillbaka på kvällen när jag skulle sova..Jag har mycket att jobba på när det gäller energier och att kunna vara i mötet fullt ut, utan att ta in det i mig och låta det äta upp mig. För jag vill med hela mitt hjärta kunna hjälpa och stödja och vara professionell men inte på Min bekostnad..hur ska jag kunna fortsätta hjälpa människor om jag förstör mig själv i processen?!


Men jag skulle aldrig byta..jag vet att min medvetenhet är en gåva..den vårdar jag..men prövningarna kan ibland vara stora..må så vara!

PUSS PUSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!