Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 30 november 2010

Faller...




När jag varit i euforin ett tag nu så kommer smällen. Jag faller ner en bit. Jag faller aldrig längst ner längre. Men jag faller och känner att jag inte har fästet.

Jag bad om det idag. Att få bli grundad och få tillbaka kärleks känslan igen. Igår var ju min dag, men jag blev ledsen. Jag blev kanske påmind om min födelse och allt jag övervunnit. Jag vet att jag är allt jag kan vara! Jag har styrkan. Blir bara så påtagligt när jag landar igen. Att jag är i denna värld. Jag är på jorden och här är det tufft. Tufft att kunna vara i min egen energi och inte ta in andras. Att verkligen veta vad som är mitt och ditt. Är väldigt lätt att gå in i någon annans energi och tro att den är min egen. Och må dåligt därefter. Jag har mycket övning kvar tills jag kommer kunna skilja på detta. Men jag lär varje dag. Det gör ont och jag får smällar. Men det är som det ska vara! Jag får utmaningar av en anledning, att komma uppåt och framåt i min utveckling. Får jag inga utmaningar så stannar jag ju. Och det är det sista jag vill.

Mitt viktigaste är att få tid för mig själv. Minst 20 min om dagen. Med två små barn är det svårt. Men det går. Jag kan förklara för dom att mamma behöver detta för att kunna vara en glad och kärleksfull mamma hela vägen. Det ÄR otroligt viktigt för mig. Under helgen tappade jag det och jag får idag ta smällen. Det känns i hela hjärtat att jag inte såg mig själv. Fredagen var underbar med all närvaro, men sen glömde jag. Kylan gjorde att jag inte gick ut i det fria. Det är inte bra för mig. Jag behöver naturen. Den gör mig hel och ger mig kraft.

När jag skriver detta lättar det mycket i hjärtat. Jag får insikt och jag ser med andra ögon på det jag gjort mig själv. Min blogg är mitt redskap för att se på mig själv utifrån. Få insikt. Jag är tacksam för ordet!

Med Kärlek // Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!