Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 13 juni 2010

Tålamod


Livet är oerhört vackert. Jag sitter i bilen och ser..jag ser, jag åker inte bara. Jag ser träden, jag ser fåglarna, jag ser himlen och solen. Allt finns här hos oss, hela tiden. Men ser vi? Jag ser nu! Har inte sett förut, men nu gör jag det.

Vi kan lära mycket av naturen. Tänk vilket tålamod den har. Tänk på träden som stilla står, dom låter tiden ha sin gång, dom låter bladen falla, för dom vet att de kommer tillbaka till våren. Dom står tålmodigt hela vintern. Dom ger inte vika för tiden eller utmaningarna årstiderna ger dom. Starka och vackra står dom.
Det kan även jag göra. Öppna upp och se, för att känna lugnet. Det finns bara nu, alla klarar av en dag i taget..det blir inte övermäktigt. EN dag i taget..en dag klarar vi alla utmaningar, en dag står vi ut. En dag i taget. Då lever vi här och nu.

Jag lär mig så mycket nu. Jag är uppslukad av mig själv, och jag älskar det. När jag ger till mig själv, ger jag till alla i min omgivning. De vi ger oss själva ger vi även till våra nära och kära. Tänk på det nästa gång du säger något negativt om dig själv..det sa du även till den som stod bredvid. Du gjorde dig själv illa. Varför?? Vi är alla vackra och vi behöver alla kärlek. Den kärleken finns redan i DIG. Jag letar inte längre efter den. Den är jag. Den är du! Sluta leta och finn att den är nära, i dig.

TA HAND OM DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!