Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 6 juni 2010

Kurs 1

Dagen igår var underbar. Sandra och jag åkte iväg 06.30 eller blev hon 38?? ;) Vi åkte iallafall iväg..med gps:n på..vi hittade inte dit vi skulle. Tystberga var vårt mål. Efter att ha åkt in i urskogen och åkt förbi stället vi skulle till 2 ggr så ringde Katarina och undrade varför vi åkt förbi två ggr..haha..vi hittade tillslut. Jag är glad att vi åkte i Sandras Jeep..vår sänkta saab hade inte funkat i skogen precis!

Ladan är alldeles underbart fin..det ser du på bilderna nedan. Vädret var underbart och lugnet lade sig. Man är alltid lugn med Katarina..alla spänningar försvinner. Vi väntade in resten av gruppen.. Sandra, jag, en man och tre kvinnor till. Vi var en tyst och lugn grupp..

Kl blev 10 och vi gick upp på övervåningen,. Där låg det fina mattor upplagda till oss. vi boade våra egna små hörnor..första pratade Katarina om vad vi skulle hålla på med just denna kurs. Denna kurs handlade om att låta det personliga jaget bli mindre, så att det själsliga jaget kunde ta över och styra, istället för våra tankar (egot).
Vi hade alla med oss tre stenar. Dom ska vara med oss resten av resan och ge oss kraft och stöd och gåvor när vi behöver det.
Vår första behandling blev en trumresa. Den var fin och mäktig..Är en meditation, Katarina talar medans hon spelar på en trumma.
Vi fick skriva upp alla personer vi mött i vårt liv, var viktigt att skriva upp familjen och den man levde med och om man hade barn. Efter det hade vi ännu en meditation, denna meditation släppte vi alla människor som på något sätt gjort oss illa eller vi gjort illa. Vi släppte även alla människor , så att vi kan älska fritt, inte vara beroende av någon..Vi tackade för vad dom lärt oss och vi förlät..det var befriande.


Vi åt lunch och gick upp igen..vi hade fortfarande inte öppnat oss ordentligt. Jag kände att det pyrde men ingen hade vågat än. Katarina lät oss då ta tre tarokort, med bilder på. Vi skulle då tolka bilderna och skriva en historia baserat på vad vi såg. Sen fick vi var och en läsa upp dessa historier..-Ni förstår väl att dessa handlar om er va?? mmm sa vi alla. Det märktes verkligen.. En historia berörde mig mycket,,det var så mycket förnedring och skam i den. Jag började gråta. Efteråt ville Katrina verkligen köra på..hon var tvungen att pressa oss för att öppna. En och en fick vi prata. Vilken känsla har du just nu?, frågade hon. Jag började fulgråta och sedan gjorde resten det med.
En tjej hade sån mask och sa att neee de e så bra. Jag tycker det är spännande. Katarina frågade ca tre frågor till, sen grät hon oxå. Katarina har verkligen förmågan att bryta ned och ta fram det som är äkta, den sanna känslan bakom alla våra masker och illusioner. Efter den sessionen var det så skönt. Vi hade öppnat oss.


En övning vi gjorde var extra upplyftande för mig. Vi skulle falla..rakt bakåt medans resten av gruppen tog emot. Då ska jag säga dig att resten av gruppen stod INTE upp, de stod på knä..så fallet var ända ner till golvet.. Några föll med lätthet andra var jätte rädda och litade inte alls på omgivningen. De fick göra om många ggr. Några tårar kom även. Jag var livrädd..men samtidigt så bara släppte jag och jag föll..två ggr. Det var en underbar känsla. För nån sekund så är det fritt fall. Jag släppte taget och litade till mig själv och även de bakom mig. Trodde aldrig jag skulle våga. En en gång är jag överbevisad. Jag kan göra allt jag vill göra!!

Vi gjorde fler övningar men det är svårt att förklara allt, är så mycket känslor som kommer. Det har hänt mer med mig än jag kan ana just nu, med oss alla. Det kanske inte känns direkt, men oj så det arbetats med vårt inre nu.

Huvudet dunkade och tröttheten var total när vi satte oss i bilen för att åka hem. Dagen var underbar och jag är glad att jag åkte. Detta var första kursen, nästa kurs går ännu djupare. Det är skrämmande men underbart på samma gång. JAG ÄLSKAR!

Nu ska jag ordna mitt "altare". Där ska mina stenar och symboler vara. Allt som gör mig glad och ger mig kärlek och styrka. Dit ska jag kunna gå när helst jag känner att jag behöver det. Be om hjälp och gåvor!

VARMA KRAMAR DIN MARIA!

1 kommentar:

  1. När du berättar om alla övningar så minns jag ju.. det är så spännande, jag blir glad känner jag, glad över att du gör detta <3 vi kommer för alltid ha detta tillsammans och det känns så fin. Jag finns alltid här för dig min älskade vän. Va nu stolt och älska dig själv. KÄRLEK

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!