Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 3 juni 2010

Exakt 2 år sedan

Dagen innan Elias kom ut såg min mage ut såhär...jag VILLE ha ont nu =)



Ut kom han!!


1 dag gammal


11 dagar gammal


På 1års dagen!



På 2 års dagen!


Idag fyller min fina son 2 år! Han är vild han är galen, men han är även väldigt känslig och kärleksfull. Han är öppen och givmild , men vet när han ska säga ifrån och då gör han det med råge! Han är min prins och jag älskar honom otroligt mycket! Trots jobbiga nätter och vissa bitmärken så är han min son och inget kan ändra på det..han är i mitt hjärta och i min själ för alltid..vad som än händer så finns jag här för DIG Elias!




Detta skrev jag några dagar efter att Elias föddes...

Blev undersökt kl 8.15 å var öppen ca 1 cm..typ INGENTING.. jag fick äta frukost å gå ut å gå en sväng..värkarna var inte regelbundna men gjorde mycket ont redan nu..så jag valde att stanna kvar på förlossningen.. vid kl 11 började jag få mer värkar..bad om lustgas och akupunktur.. lustgasen är min bästa vän..sååå nice=)..kunde jag skratta lite emellanåt.. akupunkturen hjälpte tyvärr inte denna gång..

vid varje undersökning efter många värkar som var mycket onda..hade det knappt hänt nånting, öppen ca 4 cm :( ..vid 17 var jag väldigt uppgiven och trodde aldrig han skulle komma ut..grät mycket.. hade ju haft sååå ont å ändå inga centimeter,,, nu tar dom hål på mina hinnor..vilket leder till en två minuters ihållande lång värk.. så mycket lustgas som jag drog i mig då..ojoj..de vill jag inte ens veta...gustaf stöttar och det känns ändå bra.. dom sätter även en skalp ctg på bebis..ifall jag skulle vilja ha bedövning senare.....

vid 18 är jag helt slut..skriker att dom ska ge mig vad som helst..för jag orkar inte ha ont längre..( nu efteråt vet jag att jag hade sååå ont eftersom jag öppnades de sista 6 centimetrarna på ca en halv timme. Mycket intensivt alltså).. har tills nu haft en barnmorske elev som handlett mig..jätte söt på alla vis..men jag hade behövt nån som sa åt mig precis vad som behövde göras då.. hon var nog för snäll mot mig.. iallafall så kommer hennes handledare, en mycket erfaren barnmorka in för att dom ska ge någon slags bedövning..hon har varit inne hos mig förut men bara korta stunder för förlossningen var fullbokad å en omföderska är inte första prio..,,
men nu jäklar ..hon sa: maria nu väder du på dig och sätter upp benet här..å så slappnar du av..hon satt vid mitt huvud och verkligen hjälpte mig slappna av.. ojoj nu kom de krystvärkar helt plötsligt... ÄNTLIGEN nu är han påväg..dom hann aldrig ge någon bedövning då=).. 18.48 började krystvärkarna och 19.12 kom min prins ut. Krystarbetet gick jätte bra..i det läget var det skönt att ha fött ett barn redan..för då vet man att när det känns som värst är det bara nån minut kvar tills bebis är ute.. å ut kom han med dunder å brak.. det ända jag sa när han kom ut var ååååhhhhh va sköööönt..en sådan lättnads känsla=).. glömde tillåmed fråga om de va en pojke eller flicka..men de var en pojke...å han hördes ordentligt..skrek som en tok=)...

Sprack inget denna gång heller..skönt! känslan efter denna förlossning är att det får gå några år innan nästa..om det blir en nästa.. men självklart är det värt all smärta i världen..den är ju som bortblåst när han väl kommer=)..

Har haft två fina och helt normala förlossningar och det är jag så tacksam för.. mitt i allt det onda finns en stor belöning att hämta=) och mycket mycket kärlek!!!

1 kommentar:

  1. En liten tår i ögonvrån... Att vara med om en förlossning är det häftigaste man kan uppleva. Ingen är den andra lik. Men helt fantastiskt!!
    Säg GRATTIS till brorsan från oss. Kram S.

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!