Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 9 juni 2010

Frågorna är många

Kan man hitta sig själv, även om man är i ett förhållande?? Kan balansen finnas där? Kan man göra allt man vill även fast man är i ett förhållande?? Kan själen få plats?? Det är svårt nu..jag jobbar oerhört med mig själv..kan någon annan få plats då?
Hur ska jag hitta det jag söker utan att utesluta alla jag bryr mig om?

Jag är inte rolig att leva med..mitt liv har ofta blivit en kamp..så ska det inte vara. Jag måste följa flödet för att få alla aspekter av mitt liv att fungera..inte göra motstånd...kanske försöker jag för mycket?!

Jag vet att alla svar finns...

Jag vill ge det en chans...........

2 kommentarer:

  1. Ja du hjärtat. Med total öppenhet och total frihet kan vi leva i ett förhållande. För om vi har dessa ting vad hindrar oss då?????

    OM det hindrar dig då har du ju svaret där, om din utveckling hindras av ett förhållande ja då är du inte totalt fri som varelse, kärleken behöver inget, den bara ÄR... om man vill ha sex med någon annan el få bekräftelse så djupt, ja då är det egentligen det ända jag kan komma på som kan hindra oss från att leva tillsammans samtidigt som vi lever vårt eget liv. Tro mig, många o åter många stunder har jag tänkt och känt på detta...

    FÖRHÅLLANDE, ordet för mig blir FÖR-HÅLLANDE, jag kan inte förstå detta själv.. hur kan 1 människa hindra mig i ett förhållande från att uppleva detta unika liv, detta nu.. Mitt värdefulla liv, mitt spännande äventyr, mina upplevelser.. nej jag väljer att inte leva så, det finns en balans i detta såklart men som förhållande och äktenskap är IDAG kan och vill jag inte leva. För mkt beroende och osunda band vi knyter an i tron om att det är fri kärlek...NEJ, hela mitt väsen säger bara nej, så är inte kärleken där jag kommer ifrån, så är inte källan.. dagen då vi väljer att leva med varandra för att vi vill, inga behov DÅ först tror jag på FÖRHÅLLANDEN... Jag är inte på något sett beroende av dig men jag väljer att leva med dig för att jag vill..förstår du mig..??? vi har ju människor i vårt liv för att dom fyller olika behov och funktioner för oss, det behöver vi ju inte förneka.. att leva nära en annan del av dig, så som jag behandlar mig själv vill jag behandla mitt andra jag som är du, då vi alla är ett.. Hur kan jag göra mig själv illa när jag vet att ALLTET finns i hela mig, då skadar jag ju kärleken.. Unika är vi människor som väljer att leva med 1 människa ett helt liv =) spännande med förhållande, måsten, krav och allt annats som vi människor har hittat på och gjort till en sanning.. Jag säger absolut inte att vi ska leva själva då vi behöver varandra och speglingar för att utvecklas.. men vi har ju valet att välja i vilka förhållanden vi vill leva.. dom fria el dom med hänglås på????

    Att basera ett förhållande på rädslor.. i slutändan är vi ändå själva i allt, så varför inte lära sig leva med sig själva fullt ut och älska sig själva, först då kan vi älska en annan människa. Vi flyr in i förhållanden, bort från oss själva, hur ska det lyckas??????

    PUSS min vackra, var i upplevelsen du nu befinner dig i, va i känslorna.. Jag finns nära dig. PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag tror detta är något man ska göra och finna inom sig INNAN man ger sig in i ett förhållande.
    Jag tror det kan vara svårt att finna allt detta och jobba så hårt med sig sj när man är inne i ett annat liv också.
    Enligt mig kämpar du alldeles för hårt med dig själv.
    Jag säger inte att du inte är stark, för det är du.
    Men jag tror samtidigt och är rädd för att detta kan knäcka dig till slut.
    Du kan inte jobba så pass hårt med precis allt.
    Du ska göra allt detta med dig själv samtidigt som du har en man och fina barn och ett hus och ett jobb att ta hand om lika mycket, och ge lika mycket kärlek till.

    Ta en lugn stund där du sätter dig ner i ensamhet, utan tankar på något och KÄNN EFTER.
    Låt kroppen, sinnet och själen känna STOPP och känn hur mycket du och din kropp orkar.

    Känn ingen press på dig sjäv, för du är fin som du är.

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!