Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 27 februari 2012

Löpperiod!

Behövde peppa mig själv lite, så jag skrev ett träningsschema inför löpningsperioden som börjar den 15:e mars. Jag döpte det till BURN, för det är precis vad jag ska göra, Bränna! Tar en månad i taget, så jag kan göra scheman efter hur jag utvecklar löpningen och hur mycket jag förbättrar mig. Jag ska alltid sträva efter bättre tider och efter att få större uthållighet i intervallerna. Så här ser det ut!


BURN- TRÄNINGSSCHEMA FROM 15/3 - 2012

VECKA 1
Måndag: Morgonpromenad 60 min + Rygg och biceps
Tisdag: Morgonpromenad 60 min + 6 km löpning
Onsdag: Morgonpromenad 60 min + Mage och triceps
Torsdag: Morgonpromenad 60 min + Intervallöpning minst 5 km
Fredag: Morgonpromenad 60 min + Axlar och bröst
Lördag: VILA
Söndag: Morgonpromenad 60 min + 8 km löpning
Styrka: 12x3 mellantungt

VECKA 2
Måndag: Morgonpromenad 60 min + Rygg och biceps
Tisdag: Morgonpromenad 60 min + 7 km löpning
Onsdag: Morgonpromenad 60 min + mage och triceps
Torsdag: Morgonpromenad 60 min + Intervallöpning minst 6 km
Fredag: Morgonpromenad 60 min + Axlar och bröst
Lördag: VILA
Söndag: Morgonpromenad 60 min + 9 km löpning


VECKA 3
Måndag: Morgonpromenad 60 min + Rygg och biceps
Tisdag: Morgonpromenad 60 min + Intervallöpning minst 7 km
Onsdag: Morgonpromenad 60 min + Mage och triceps
Torsdag: Morgonpromenad 60 min +  10 km löpning
Fredag: Morgonpromenad 60 min + Axlar och bröst
Lördag: VILA
Söndag:  Morgonpromenad 60 min + 4 km löpning högt tempo!!

VECKA 4
Måndag: Morgonpromenad 60 min + 5 km löpning
Tisdag: Morgonpromenad 60 min + Intervallöpning minst 7 km
Onsdag: Morgonpromenad 60 min + Mage
Torsdag: Morgonpromenad 60 min + 6 km löpning
Fredag: Morgonpromenad 60 min + Intervallöpning minst 5 km
Lördag: VILA
Söndag: Morgonpromenad 60 min + 10 km löpning

3 kommentarer:

  1. Shit vad grym du är och kommer bli!
    Jag blir som sagt motiverad, men jag undrar hur dina intervallpass kommer att se ut? Nyfiken inför egen löpträning :)

    Lycka till tjejen och må gott! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fin och peppande kommentar!

      Jag hoppas verkligen att jag håller mig till detta schema! Är nervös, men jag kan klara det!!

      Intervallerna tänkte jag pröva mig fram lite med. Jag värmer upp 5 min med lugn löpning.. Springer på Max i 45 sec sedan lugnt i 2 min. Sedan kommer jag nog öka och sänka både det forta och det långsamma. Hur många ggr jag repeterar beror på hur långt jag kommit.

      Kommer nog lägga in några backintervaller oxå. Maxa uppför, lugnt ner, å så om och om igen :)

      Radera
    2. Tack! Åh vad sugen jag blir, särskilt nu när våren är här, då vill man ju bara ut och springa :)
      Klart att du klarar det där, det kommer gå galant! Keep up the good work!

      Radera

Tack för just DIN kommentar!