Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 12 februari 2012

Svetthydda- Min andliga upplevelse




Kroppen rensas ut, organen rensas ur. Men även mitt djupare inre rensas ur. Detta, mitt första svett kände jag att jag med lätthet klarade av. Kanske för att jag inte satt på det allra varmaste stället eller för att svetten var ganska korta, om jag jämför med vad de andra upplevt förut. En bra nybörjar start helt enkelt.

Jag tror inte att jag riktigt han landa eller komma så djupt som jag önskade när det gick så fort. När svetten började så hälldes det på olika oljor. En av dom var riktigt stark. En pepparmyntsolja. Den kändes ordentligt och jag andades riktigt försiktigt i början. När det starka lagt sig lite så upplevde jag en avslappning djupare än jag någonsin upplevt.  Jag släppte bara taget om mig själv, rädslan och slutade kämpa emot. Jag andades och flöt med. Det var underbart.

Budskapet under svetten som jag upplevde det, var att finna sig själv, att inse att jag är värd bara det bästa, att jag och min kropp är det viktigaste som finns. Att jag ska vårda min kropp och mitt inre. Att se att jag aldrig är ensam. Jag har alltid mig själv, och det är mig själv jag lever med längst.

För mig är det viktigaste just nu att släppa mina rädslor. Det är dom som håller mig tillbaka i livet. Jag har släppt många av dom och bara det att jag gick in i detta tält är ett bevis på att jag inte låter mina tankar om rädsla styra mig. Tankar är bara tankar, inget annat. Dom ljuger och dom går inte att styra. Men jag kan acceptera att dom finns och jag kan titta på dom och ibland skratta åt dom. För jag vet att det är JAG som bestämmer, inte mina tankar. Jag kan välja tankarna genom att vända dom när dom försöker styra mig. Jag kan vända dom till positivt när dom försöker dra ner mig.  När jag gör mig själv medveten om att det är mina känslor som styr, så kan tankarna inte längre köra med mig.

Det är ju först när vi besegrar rädslan som vi ser livet för vad det är...när vi vågar leva fullt ut och inte låter någon eller något annat stå i vår väg för vår egen lycka och vår egen resa i livet. Varför ska rädslor, som egentligen bara är förljugna tankar få styra oss?? Jag väljer bort dom!

PUSS PUSS  vi får se vad nästa svett ger mig och min kropp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!