Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 28 februari 2012

Jag har mitt liv i min hand




En grymt peppande låt när jag tränar! När jag var ute och sprang i söndags så slog det mig att texten är så sann för mig. Den går ju att tolka på lika många sätt som det finns människor, men min tolkning är att den handlar om att rädda sig själv. Att vara sin egen doktor, att väcka sig själv. Att förstå att det är Jag som har mitt liv i min hand.

Min kropp behöver en hjälte,kom och rädda mig!
Något säger mig att Du vet hur du ska rädda mig!
Jag har varit riktigt låg, Jag vill att du kommer och räddar mig
Få mig att börja leva!
Tänd mig!
Rör mig!
Rädda mitt liv!
Jag är för ung att dö!
Om jag skriker, om jag gråter, så är det för att jag lever
Du har mitt liv i din hand, kom och rädda mig nu, jag vet att du kan. jag vet att du kan!!
Jag vet att du kan rädda mig och få mig att känna mig levande!

Min tolkning är alltså att jag sjunger detta till mig själv....det är jag som har makten över mig och min kropp och allt jag vill göra med livet/kroppen.

För när det kommer till kritan så kan ingen annan än just Jag rädda mig! Det ÄR jag som räddat mitt liv, jag tog tillbaka makten och jag började ta hand om mig, nu ska jag bara fortsätta med det...ibland krävs det då peppande låtar!

PUSS PUSS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!