Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 13 februari 2012

Inspiration





När jag var på Friskis och Svettis senast så tog jag med deras tidning. Jag tänkte läsa om chins, men kom över ett riktigt inspirerande och underbart reportage om Maria Andersson. En kvinna som får diagnosen, obotlig cancer och tillsagd att hon endast har 3 månader kvar att leva.

Hon vägrar låta sjukdomen besegra henne och hon målar upp bilder och mål för hennes framtid. Hon springer marathon, hon tränar och hon lever sitt liv som förr. MEN hon har lärt sig att uppskatta NUET, att stanna upp och att njuta och känna glädje. Det tackar hon cancern för. Hon har nu levt med cancern i över 1½ år. Tumörerna blir mindre.

Maria säger: "Jag är säker på att min träning och livsstil, tillsammans med en stark kropp och ett starkt psyke hjälper mig"

Från tidningen: Maria berättar att hon först såg cancern som ett straff. Idag menar hon att hon på allvar tror att det kan komma något gott ur sjukdomen. - Förut var jag stressad och ofta sur, uppskattade inte nuet. Jag var tvungen att få obotlig cancer för att stanna upp och se saker på ett nytt sätt. Nu är hon piggare och ser det mesta positivt. Läs artikeln HÄR!

Mina egna tankar: Detta bevisar än en gång att allt har en mening. Denna kvinna tog verkligen till sig det kroppen sa till henne. Kroppen sa åt henne att stanna upp, att uppskatta livet. Hon lyssnade och hon har vunnit. Kanske dör hon av denna cancer, men hon har vunnit så mycket genom att ha börjat leva som hon vill leva. Leva ett liv där kropp och själ går hand i hand. Hon har hunnit inspirera många, många människor på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!