Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 23 januari 2012

Ta sitt liv, eller ta tag i sitt liv?





Du kommer bli sjuk i detta. Tränar du inte för mycket? Sånt får jag höra ibland.

Det jag tänker då är: Nej jag är inte sjuk i detta. Det jag tycker ÄR sjukt är att de flesta av oss sakta men säkert tar livet av oss med de dåliga mat och träningsvanor vi väljer i livet. Jag har valt bort det som får mig att må dåligt ( för mycket socker, snabbmat, soffhäng, äta bullar och kakor mitt i veckan, dricka söta drycker). Det gör mig INTE sjuk. Det får mig att må bättre än någonsin.

Den som säger att jag kommer bli sjuk är oftast den som inte väljer att må bra med maten och träningen. Det är den som konstant trycker i sig socker och konstant lägger sig i soffan istället för att gå ut och gå. Jag har varit där jag med. Men jag vill aldrig tillbaka. Och jag väljer att ta på mig livet, istället för att ta av mig det.

Varje dag gör jag val om hur jag vill leva. Varje dag väljer jag livet. Det gör mig inte sjuk. Vänd dig till dig själv och fråga dig varför du inte vill leva ett sunt liv. Varför väljer du att sakta ta ditt liv? Jag hoppas med hela mitt hjärta att du orkar välja LIVET!

KÄRLEK!

Är det inte dax nu?

PUSS PUSS

2 kommentarer:

  1. Oftast ren avundsjuka vännen. Skit i vad alla andra säger o sträck på dig o visa hur jäkla bra du är!! Puss

    SvaraRadera
  2. Shit vad grym du är! Och vilka armar du har nu! Stå på dig och skit i vad andra säger, jag håller med Madde och tror att det är den typiska avundsjukan som kommer med dessa kommentarer. You go girl!

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!