Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 19 januari 2012

Ätmonstret







Idag har jag inte mått bra alls. Psykiskt alltså. Så tyvärr kom "äta allt i min väg Maria" fram då. Som tur är så har vi inte så mycket onyttigt hemma. Skönt de. Men ca hundra plättar slank ner, och lite glass. Men jag har faktiskt inget dåligt samvete. Jag har mens oxå, då brukar mitt ätmonster vilja fram. Är skönt på ett sätt att jag lät monstret komma fram, för nu mår jag inte dåligt över att äta, så som jag gjorde förr. Då hade jag grämt mig över min ätning och inte erkänt för någon. Men idag erkänner jag för hela världen.  Imorgon är en ny dag och en ny chans. Ingenting är förstört på grund av detta.

Tanken förr var alltid, "jag åt igår så då kan jag lika gärna trycka idag igen". Men nej, nej, dom tankarna är borta. Ny dag, nya tag. Jag överlever och jag är stolt över mig och mitt psyke idag.

Jag gör sådana framsteg i mitt tänkande vad gällande mat och äta. Det gör mig glad. Bort med skuld och skam, och in med ärlighet och hoppfullhet istället. ALLT GÅR! ALLT ÄR MÖJLIGT!

Faller gör vi alla nån gång, det är hur man tar sig upp som räknas. Jag ber om hjälp och jag står för hur jag mår och hur jag känner. DET gör mig stark, det gör att jag ser ljus och hopp i varje ny dag som kommer. Det är aldrig för sent att börja om.

PUSS PUSSS

Tack Sandra för pratstund idag!

3 kommentarer:

  1. When your halfway up, your always halfway down <3

    Känner ofta på den när det svajjar och jag famlar i mörkret... Ljuset och mörkret, balansen att båda behöver finnas. Så luta dig tillbaka, du vet att jag tar imot dig om/när du faller.
    Din Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade! Så tacksam att du finns! Fall mot mig min vän! Jag finns här alltid!

      Radera
    2. sänder lite styrka

      Radera

Tack för just DIN kommentar!