Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 9 februari 2011

Vackra människor

Om vi lägger tankens kraft där den behöver vara, på det positiva så kan mirakel ske! Ordet Inte är ett ord som är väldigt negativt och när det sägs eller tänks ofta så slår aldrig våra innersta önskningar in.



Om vi hela tiden säger jag kan inte, jag duger inte, jag kommer inte få pengar, jag kommer aldrig få pengar eller jag kommer inte klara provet. Ja men hur i all världen skulle vi då kunna klara det? När vi istället vänder på det och säger att jag ÄR värd allt gott, jag ÄR duktig, jag kommer få pengar, jag kommer att klara provet. Ja då finns den positiva kraften där. Negativt drar till sig negativt.

Jag kan se det så väl på människor som hela tiden klagar över deras situation, deras liv, deras relationer. Dom ser allt från den negativa sidan och drar då till sig det. Börjar vi alla tänka på allt vi är värda och ser att vi ÄR värda goda ting i livet så kommer det ske. Kanske betyder det att vissa relationer i livet bryts, må så vara, för då behövdes dom inte i våra liv. Vi utsätts för prövningar för att förstå vad vi verkligen är värda. Sluta gräva groparna och se att allt vackert finns redan, det är upp till oss att se det och ta emot det. Sluta kämpa och släpp taget om att kontrollera allt i livet. Låt livet ta dig fram..kämpa inte med näbbar och klor. Släpp taget och följ strömmen. Vågar vi lita på livet, så tar det oss dit vi ska vara! Till kärleken och det ljusa, till positiva relationer och människor och situationer.

Som sagt så får vi smällar tills vi vaknar och förstår vårt värde och vad livet är värt. Hur många säger inte att: efter olyckan så visste jag att jag skulle ta vara på varje dag, efter traumat så vaknade jag, efter att min nära dog ifrån mig så upptäckte jag och värderade jag livet mer. Alla säger vi det! Alla vaknar tillslut. En del får tidiga påminnelser om att vakna och en del bara tar smäll på smäll och väljer att leva i lidande och tycka synd om sig själv livet. För vem skulle dom vara om dom verkligen släppte taget om offerrollen..oj oj..läskiga grejer. Men ack så vackert när modet infinner sig och dom väljer att släppa offret och börja leva det liv som dom ska leva..ett liv i kärlek och positivitet. Alla har det modet!! Alla har den kärleken inom sig. Men kärlek är mer skrämmande än hat.

Kan vi vända det!!?? Kan vi vända hatet till kärlek. Kan vi vända rädslan till tillit?! Jag tror det, jag tror på människan!

Ni är ju så otroligt vackra! Se det!!!!

Pussss och Kram

1 kommentar:

Tack för just DIN kommentar!