Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

lördag 26 februari 2011

Finns inga genvägar..



Genväg, låter inte det snabbt och smidigt? Jag har kommit på att det verkligen inte är så..genvägar leder tillbaka till början igen.

Det finns inga genvägar. Det påståendet är så sant. Ett piller, en svältdiet, kortare väg genom skogen..nej nej inget av det hjälper. Piller tar bort anledningen och svaret, av svält dör du eller går upp mer än förut efteråt, genom skogen blir du blöt och kall och hamnar ofta i nåt dike.

Vill jag nå mina mål så ska jag gå hela vägen, den rätta vägen. För det är genom resan jag når mitt mål .Det är genom resan jag upplever och lär mig. I alla kurvor, uppförsbackar och nedförsbackar lär jag mig något. Det kan vara mörka och ljusa dagar men det är ändå resan som gör mig till den jag är.

Jag har full tillit till att allt jag upplever är en del av den väg jag är menad att gå på. Att av erfarenheterna och människorna jag möter blir jag en starkare, ödmjukare och ljusare varelse. 

När vi accepterar saker och ting för vad de är, så blir livet så mycket lättare. När vi slutar kämpa och gör motstånd så öppnar sig möjligheterna och vi ser framåt istället för att gräva eller älta.  

Stanna upp, observera, acceptera, släpp taget!

Om jag en mörk natt får punka på bilen. Jag sitter ute i regnet och byter detta däck. Situationen är inte den optimala och jag skulle gärna vara någon annanstans. Om jag då i stunden accepterar läget och tar det för vad det är. Istället för att bli totalt nedslagen, så har ju situationen av det blivit lättare. Nu sitter jag här och byter däck, må så vara. Snart är jag hemma igen. Ingen ilska eller nedstämdhet kan ju få däcket att bli helt av sig självt igen. Så varför slita sitt hår?!

Vägen må vara lång, men den finns där av stora underbara anledningar. Ibland känns den kortare, ibland längre. Men den finns där, som din vägvisare och din guide till frid och inre lycka! Våga gå hela vägen så kommer alla frågor alla funderingar att tillslut få sitt svar. Meningen med livet kommer uppenbara sig.

Ta hand om er denna helg och ta vara på nuet! Är bara då vi verkligen existerar. NU!

PUSS PUSSSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!