Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

lördag 19 februari 2011

Körslaget

Jasmine Kara


Vilken dag och kväll det var igår. Oj oj..nu är jag rikare på erfarenheter i livet!

Kl 15 ställer jag mig i kö för audition till Körslaget i tv 4. Kl 15.30 ca  kommer vi in och får fylla i papper..träffade en söt tjej i kön så vi håller ihop.. Grupper om 5 eller 10 pers väljs slumpvis ut av en tjej ur produktionen. Dom får följa med henne till första auditionen. Jag och den söta tjejen som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på nu, blir invinkade med tre andra kl 18.30 ca. Väntan var alltså lång.

Hjärtat börjar slå snabbare..kom ihåg texten nu för tusan säger jag till mig själv..jag bestämde mig ju inte för att göra detta förens en timme innan..så jag hade inte texten helt fast i huvudet.  Jag och de fyra andra tjejerna går in i ett rum, där sitter en kvinna och tar våra papper..sedan står vi på led och sjunger var och en. Jag kom ihåg all text, hade ögonkontakt med kvinnan och sjöng bra. Hon satt en ganska lång stund och valde.. Det blir Maria och Fiona som går vidare säger hon. Oj oj jag hade verkligen inte väntat mig det. Jag blev helt skakig. Tjejen i kön kom tyvärr inte vidare. Så vi gick ut och fick lämna papper och blev fotade med en nummerlapp framför.

Gustaf fixade barnvakt och kom för att göra mig sällskap. Nu var det en lång väntan för att få komma till slutaudition. Där artisten Jasmine Kara satt och bedömde, med kameror och allt. Kl är nu 19.10. Kl 21.45 får jag gå in. Mitt huvud är så trött och jag är torr som en öken i munnen.
 Söta produktionsledaren berättade vad som förväntades av oss när vi kom in till Jasmine. Ställ er på markeringen på golvet, prata inte förens ni kommit dit och var er själva, tänk att bara du och Jasmine är där, glöm alla kameror.
Ja men det ska nog gå bra tänkte jag. Kamerorna står väl mot väggen.

Precis innan jag ska gå in så kommer en kamerakille och vill intervjua mig och en tjej till. Han frågar om vi känner varandra, vilket vi inte gör. Ja men nu får ni låtsas göra det och prata lite om vad ni känner. haha lite så där naturligt? frågade jag! Ja precis, sa han. Jo men visst. Jag var ju så inställd på att det var jag som skulle in så jag kommer inte ens ihåg vad jag sa. Jag hoppas att det klipps bort innan Körslaget börjar..haha! Naturligt blev det ju inte iallafall.

Ja nu var det min tur. Tre, två ett, Nu kommer Maria Eriksson in, säger produktionsledaren.
Världens sötaste lilla tjej sitter i en jätte fotölj mitt på scenen. Ca tre kameror och några gubbar till stod oxå där. Hon vinkade och jag vinkade tillbaka. Jag kände mig lugn men jag var oerhört trött. Jag började sjunga och det kändes ok. Jag vet att jag hade kunnat gjort det bättre, men jag glömde ingen text eller svimma eller något annat pinsamt. Så allt som allt är jag nöjd. Lite vatten till min torra hals dock. Tack så mycket sa hon, du har en fin röst och jag säger kanske till dig. Jag gick därifrån och det enda jag tänkte på var, ramla inte nu för fan!! haha..Och det där med att inte tänka på kamerorna blev svårare än vad jag trott..Den var ca 10 cm från mitt ansikte under hela sången. Haha svårt att inte se den då!

Sen väntade vi igen till 00. Då kom Jasmine ner och berättade för alla vilka som kommit vidare. 20 jättefina kom med, men inte jag. Men jag är så glad ändå. Jag vågade och jag övervann många rädslor. Jag försökte och jag gjorde det jag kunde. Jag sitter inte i soffan och undrar hur det kunde ha gått..nej jag vet hur det gick för jag var där. Underbart!! Stolt så jag spricker.

Idag är jag trött och fattar nog inte vad jag var med om igår..jobbat har jag gjort och ska snart träna..kanske jag kan landa lite i allt.

Tack för alla fina mess och fina kommentarer på facebook!

Tack fina Gustaf för att du kom och höll mig i handen.

PUSSSSS PUSSSSSSSS

1 kommentar:

  1. BRA JOBBAT Sötaste Maria!!! Du sjöng säkert jättefint & jag är mäkta imponerad över dig! Det är ju faktiskt väldigt nervöst med tanke på alla som är där för att inspektera dig! Grattis till övervunnen rädsla! KRAM <3

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!