Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 4 januari 2010

78,9 kg

Idag är första dagen på resten av mitt liv...kanske har jag sagt det förut...men min kropp och själ säger ifrån nu...

Har kommit till den insikten att våra kroppar har vi bara till låns...och att inte ta hand om den är så respektlöst mot den som gett mig min kropp...att ta hand om sig själv är ju egentligen en självklarhet...men det är det sista jag har gjort... Min kropp är den som bär mig som ger och ger och ger..vad har jag gett tillbaka?? En massa skitmat....inte rättvist...Inte mot mig, inte mot min omgivning och inte mot min kropp!

Idag tog vi förebilder...längar tll efterbilderna.. men det får ta den tid den tar..ingen idé att pressa fram något.. Är nyttigt att se sig själv ibland...inte bara i spegeln.. Nu börjar resan (igen).. ingen idé att ha skam i det...bara man aldrig ger upp känner jag... har väl inte varit redo förr...hur mycket jag än velat..

Hopp om en ljusare framtid!

Fan vad det ska ligga skuld och skam i vikt...sjukt svårt att våga skriva sin vikt här i rubriken..får hjärtklappning...är ju bara en siffra ju...inget mer...men gud så svårt! Jaja det får bära eller brista..att erkänna för sig själv är första steget!

1 kommentar:

  1. Men du modigaste mamman. Du ska känna att det känns kanon att äntligen ha tagit steget till insikt att nu ska jag ta hand om mig själv och min kropp. Det är ju som du skriver bland det viktigaste vi har att bry oss om. Tänk om allt tänkte som du. Jag tror på dig!
    Sorry att jag bara rusade in igår, tyckte att jag hade brådis men kom på sen att en kram hade jag ju självklart hunnit med. Ibland är jag så jobbigt förvirrad, förlåt. Kramen kommer nu isället// Sara

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!