Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 16 mars 2011

Kinesolog

Precis hemkommen från Kinesologen Roffe! Vilken upplevelse. Min kropp kan nu röra si g som en kropp ska kunna röra sig. Spänningar och låsningar är nu borta. Jag hade ont på ställen som jag inte visste och var stel på ställen jag inte visste.
När jag kommer dit kan jag vrida huvudet en bit, hakan är inte vid axeln. När jag går därifrån kan jag vrida mitt huvud så att jag nästan kan se rakt bakåt. Jag var sne och hade oläkt bäcken sedan förlossningarna. Detta är nu ordnat. Men jag har med mig övningar som jag ska göra.

Genom att trycka och vrida lyckades han göra magiska saker. Inget ryckande eller slitande eller knäckande. Med tryck och med vridrörelser så gjorde han undervärk. Vissa tryck han gjorde gjorde ont. Särskilt när han tryckte på min vänstra höft. Oj oj det var som att föda  barn igen, men smärtan varade ju inte i 13 timmar så det var det värt.

Att jag var så stel som jag var trodde jag ej. Jag trodde att det jag kunde böja och vrida var normalt. Men oj så fel jag hade. NU kan jag böja och vrida min kropp som den ska kunna böjas och vridas.

Tänk vad mycket vi bär runt på och lider av utan att veta om det och ibland vet vi om smärtan men inte gör något åt den ändå, eller inte vet att det går att bota. Kroppen är så magisk och den visar oss i alla lägen om den inte mår bra. Allt i kroppen ska fungera i harmoni, gör den inte det så är det något som är fel. Mensvärk tillexempel, inte normalt. Kvinnor ska verkligen inte behöva ha ont en gång i månaden. En normal mens ska inte göra ont, kroppen visar att något är fel, i hormoner eller i psyke eller att något inte är som det ska i kroppen helt enkelt. Tänk vad många som lider av detta varje månad år efter år, och tror att det ska vara så. Vi ska inte ha ont, vi ska heller inte acceptera det bara för att vi är kvinnor. Det finns hjälp att få! Och då talar jag verkligen inte om tabletter!

En uppenbarelse jag fick:
Jag fick mig en tankeställare när han frågade om jag hade regelbunden mens. Neee sa jag, den är alltifrån 25 till 40 dagar emellan. Men den har alltid varit så.
Jaha och varför tror du att den är så? Mår kroppen helt bra ska mensen komma klockrent varje månad.


Ok..hummm..ja såklart den ska, kroppen ska ju ha mens varje månad samma tid. Annars är ju något fel. Men det är ingen som tänker på ( inte jag iallafall)..såklart det är så. Kroppen fungerar inte olika på olika personer. Den fungerar olika för att vi har olika fel, eller olika problem. Men vi bara accepterar för att det är så. Och tänker sedan inte mer på det. Så funkade jag iallafall. Jaha oregelbunden mens, inge konstigt med det. Men jo, om jag tänker efter så är det ju inte så det ska vara, samma sak om det skulle göra ont.

Om vi inte bajsar på 40 dagar så går vi ju till doktor eller försöker göra något åt det, eller hur!? Om vi har fruktansvärda smärtor i rygg varje månad så skulle vi uppsöka läkare och göra allt vi kan för att hitta felet. Men inte mensen, den är bara att acceptera, eller i värsta fall ta bort hela livmodern!!!. Mycket skumt hur det är.

Jaja det var bara en tankeställare jag fick. Gäller ju all smärta och alla fel vi tar för att vara normalt eller bara skickar under mattan för att vi tror att det ska vara så.

Ikväll blir det vila. Min kropp har gått igenom mycket nu. Så träning får jag hoppa över ikväll.

Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Vilken spännande och intressant läsning! Hade aldrig hört talas om detta. Hoppas att det är bra nu med din kropp och att det håller i sej så. puss

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!