Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

lördag 12 mars 2011

Ansvar





Det här med att ta ansvar för sina gena känslor är något jag tänker på ofta.

-Jag mår så här för att du gjorde så här.
-Nej, jag gjorde så där men du mår som du gör för att du valt att må som du gör.
 Jag kan aldrig få en annan människa att må på ett särskilt sätt. Vi har alla ett val här i livet. Att ta ansvar för vad vi gör och känner eller skylla våra känslor på någon eller något annat. Att välja att inte ta ansvar för sitt eget liv.

Detta gör mig frustrerad och nästan arg. Det är så otroligt oattraktivt att skylla på andra när man mår dåligt eller känner sig irriterad. Du väljer själv om du vill irritera dig på en annan person. Om jag går på stan i rosaprickiga strumpbyxor och du irriterar dig på det. Är det mitt fel eller ditt fel att du får en dålig dag då, på grund av att du låter ditt sinne bli fyllt av irritation över strumpbyxorna?? Samma sak om jag säger något som irriterar dig..är det mina ord som gjorde din dag dålig. Eller är det i själva verket du som lät dig påverkas så att dagen blev dålig?!

För allt jag säger och allt du säger kommer ju från oss själva. Inget jag säger kan ju skada dig om du inte tillåter det! Eller hur?

Kön på ica idag var så himla lång och gubben framför mig var så seg. Han skulle ställa alla varor rätt och det tog sån tid. När jag kom hem så var jag så irriterad och min kväll blev inte alls som jag tänkt mig. Vems fel var detta?? Kunde du istället ha accepterat läget för vad det var? Ok kön är lång, inget att göra åt. Jag står här och jag andas och tar det lugnt. Jag kommer hem i harmoni och kan ha en mysig kväll!
- Vilket väljer du??

När jag märker att någon kommer in i ett rum och är irriterad, arg eller på något annat negativt humör, så försöker jag alltid att se att det där ÄR inte jag. Jag är glad och tänker fortsätta vara det. Jag tänker inte låta någon annan  ta bort det jag känner och upplever. Jag är jag och det är jag som bestämmer hur jag ska må i alla situationer.

Ta ansvar och lev det liv du vill leva!!!

Tänk vilken börda vi lägger på varandra när vi hela tiden säger att du ska göra si och så för att Jag ska vara lycklig! Vi har nog med att bära upp oss själva och så kommer det fler personer som vill bli burna för att dom inte orkar ta ansvar för sitt eget. Phhhuuu..jag orkar då inte släpa på folk! Gör du??

Åh om min parter var mer så om min parter gjorde mer så.. DÅ skulle jag vara lycklig!! Nej nej..om du tar ansvar och om du väljer vägar i livet som DU vill gå..då blir du lycklig. Det har inte med någon annan person att göra.

Älska dig själv så kommer det bli så mycket enklare att älska den person som står bredvid dig, utan krav och när båda tar ansvar för vad den själv känner så kan allt fungera i harmoni och äkta kärlek.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!