Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 2 mars 2011

Att förlåta - Mörker och ljus






Att möta alla sidor av mig själv. Att våga se den ljusa sidan och den mörka sidan. Att inse att allt jag ogillar med någon eller något annat är i själva verket något i mig som jag är rädd för eller stör mig på. Att förlåta mig själv för allt jag gjort mig själv, allt jag tänkt om mig själv. Det har denna kväll handlat om för mig.

Jag vill inte längre bära på skuld eller skam. Jag vill bli fri från mina eget satta begränsningar i mitt liv. Detta gör jag genom att förlåta mig själv.

Jag förlåter mig själv för att ha hatat min kropp.
Jag förlåter mig själv för att jag inte sagt jag älskar dig.
Jag förlåter mig själv för att jag lätt har gett upp.
Jag förlåter mig själv för att jag ibland skriker på mina barn.
Jag förlåter mig själv för att inte ha vågat.
Jag förlåter mig själv för att ha sett ned på mig själv och mina möjligheter i livet.
Jag förlåter min mor och far för att de aldrig sagt att de älskar mig.
Jag förlåter alla som någon gång gjort mig illa.
Jag förlåter mig själv för att ha tillåtit det.

Jag släpper taget om detta och blir då fri. Fri att leva det liv jag vill leva. Fri att vara allt jag kan vara och är ämnad att vara.

Jag har gått igenom detta på kurserna jag gått hos Katarina. Men även nu så sitter vissa saker kvar. För att jag ska kunna bli fri och verkligen älska så måste förlåtelsen finnas där. Jag förlåter alla som någon gång gjort mig illa. Jag förlåter mig själv för att ha tillåtit det. För av dessa erfarenheter har jag blivit starkare och lärt mig underbara och viktiga saker på vägen. Utan mitt mörker och mörker som andra gett mig hade jag aldrig kunnat se ljuset, hade jag aldrig kunnat älska mig själv som jag gör idag. Jag hade fortsatt att misshandla mig själv med negativa tankar och destruktivt beteende. 

Om vi inte tar hand om vårt mörker så tar mörkret hand om oss.

Det går inte att gömma sig, alla får vi tillslut ta oss ann mörkret och leva ut det. Gör vi det med tillit och mod, tillit till att allt grundar sig i kärlek, så kommer vi längre än vad vi någonsin kan tro. Tar vi inte hand om det och låter det ta över, så slår vi oss själva tills vi inte längre existerar.

Både mörker och ljus måste få existera i oss för att vi ska bli hela. Mörkret och ljuset är varandras motsatser och bildar en helhet. Vi kan göra goda saker av vårt mörker om vi accepterar att det finns i oss. När vi öppnar oss för de möjligheter mörkret kan ge oss, så kan ljuset segra och bli oändligt stort.

Du är värd all lycka, du är värd att älskas av andra och fram för allt av dig själv.

Världen blir inte bättre av att du gör dig mindre eller mindre betydelsefull inför andra.

Om du låter ditt ljus skina,så tillåter du automatiskt andra att göra det samma.

Jag förlåter dig!

Se filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!