Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 28 september 2010

Upplevelser

En vacker kväll på många vis var det igår. Bilden är tagen från en balkong någonstans i stan!


Igår jobbade jag kväll. Jag bad om en fin och kärleksfull kväll. Jag blev hörd.

Det krävs verkligen så lite för att förgylla en annan människas tillvaro. Jag stannade 20 min extra hos en kvinna, hon fick spela piano för mig och vi pratade. Dom 20 min gjorde hela hennes kväll. Hon grät av lycka efteråt och hon tyckte det var som en dröm. Jag njöt oxå av mötet så det var så ömsesidigt. DÅ älskar jag mitt jobb. Det är ju verkligen det som är meningen med mitt jobb..att skänka trygghet och kärlek till de äldre.

Hon tog dock fel på min ålder och gissade på 33. Men hon räddade det bra med att säga att hon inte trodde att en sådan ung tjej kunde vara så duktig på det hon gör. Att jag är så klok redan =). Så då är det helt ok att jag just då såg ut att vara 33 år.

Imorse gick jag dit igen. Hon var fortfarande så tacksam. Hon är så fin och klok. Hon hade nyligen varit på begravning och hon berättade att det stod folk vid kistan och tackade för allt. Hon undrade då om dom sagt tack när han fortfarande levde?! Hon poängterade att det är viktigt att säga det när chansen finns, och att hon alltid gör det. Hon säger varje dag att hon är tacksam för all hjälp och hur värdefulla vi alla är som kommer. Det är kärlek det!

- Jag kanske låter falsk nu, sa hon. Men det är något speciellt med dig. Du är extra god och fin.
Jag tyckte inte det lät falskt alls. Jag tog till mig det helt och fullt.

Hon uttrycker alltid att vi är hennes änglar. Ja vi är hennes änglar och hon är vår.

Jag är evigt tacksam för mina möten och de erfarenheter jag får. Jag är helt och fullt säker på att detta är meningen med mitt liv. Att hjälpa människor. Jag hoppas att det en dag är små bebisar jag får hjälpa till världen. Men vilken ålder det än är så är jag gjord för detta. Jag är duktig på det jag gör. Ibland behövs lite extra fina upplevelser för att jag ska förstå det. Jag behövde denna upplevelse och jag fick den..inget är av slumpen..det jag behöver, det får jag! TACK!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!