Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 20 september 2010

Sverigedemokraterna.

SD kom in i riksdagen..vad det innebär har jag inte så mycket kunskaper om. Dom har något att säga till om, det vet jag iallafall. Det gör faktiskt ont i hjärtat att ha fått bevis på att det finns så många trångsynta människor just här i Sverige. Hade SD fokuserat på att lösa problemen med att integrera invandrarna i samhället. Att hjälpa dom till ett bra liv här i Sverige, genom samarbete. Då hade dom varit bra. Men deras åsikt handlar om att invadring är något dåligt och att det inte ska existera, att dom tar över vårt land!
DET är främlingsfientlighet. Det är trångsynthet, det är rasisitskt. Dom har ju nazister i partiet. Hur kan man någonsin sympatisera med dom??!! Det är för mig helt otänkbart.

Varför är det så viktigt att ha ett land??!! Vi är väl alla lika i grund och botten. Jag ser problemen också..jag gör det. Men kära nån, vi behöver väl inte ett parti i riksdagen för det. Om vi alla hjälps åt, och om vi alla är mer öppna för förändring och för olika kulturer och människor, då skulle ju hela världen bli bättre. Vad är bra med att trycka ned och tro sig vara bättre än någon annan på grund av vilken hudfärg eller vilken religion den må ha!??

Att dom kom in tror jag kommer väcka ett större hat och en känsla av att man har rätt att hata invandrare. Det gör mig rädd. Att folk med osunda värderingar kommer till tals. Alla får ha sina åsikter, den rätten har vi i Sverige och den ska vi vara rädda om. Men jag kan inte sympatisera med vad dom tror på. Det finns rötägg i alla former och färger. Att lägga skulden på en slags människa är helt befängt! Då är vi tillbaka till Hitler-tiden.

Om vi istället kunde ta hand om invandrarna som kommer hit. Ge dom det stöd och den hjälp dom behöver. Ofta är det stort trauma som de flyr ifrån. Vilket alla människor behöver hjälp med att bearbeta. Klumpa inte ihop dom i samma bostadsdel som boskap. Utan låt dom komma ut i samhället. Är ju i samhället som de kan lära sig svenska och allt de behöver för att kunna skaffa jobb och utvecklas. Jag kan inte tänka mig att "dom" inte vill komma in i samhället, inte vill skaffa jobb, inte vill lära sig. Det handlar om att dom är traumatiserade och inslängda bland likasinnade och det blir otroligt svårt att ta sig upp ur det mörka och försöka få sig ett bra liv i ett okänt land utan hjälp. Klart som fan dom vill ha ett bra liv och känna sig nyttiga och känna att dom är värda något. Det vill alla, så varför skulle inte invandrarna vilja det??!! Handlar inte om lathet eller ovilja. Dom hade ju ett liv i det land dom kom ifrån. Dom är läkare, revisorer, advokater och allt möjligt. Helt plötsligt kör dom buss eller taxi. Klart att det föder frustration. Klart dom vill jobba med det dom är utbildade till. Vill inte ni det?

Hade mina barn varit med om krig och död och fått se saker som inte någon vill se, inte minst när man är barn. Då hade jag velat att de fick all hjälp i världen för att få bearbeta deras känslor. Det behöver dessa barn som kommer in i Sverige efter att ha varit med om helt otroligt hemska saker. Istället buntas dom ihop med fler barn som inte heller fått bearbeta. Inte konstigt att vissa börjar slåss eller bli kriminella. Det är ju inte för att dom är invandrare! Det är för att dom inte fått den hjälp dom behöver. Jag vill bara att vi ser djupare än att bara se att dom är "dumma i huvudet". Ja men varför slog det slint då??!! Vi måste se att alla har en historia, och får den komma till tals så skulle all denna frustration inte komma ut i något negativt, snarare produktivt och fint!
Jag stödjer självklart inte våld och kriminalitet. Men det finns våld och kriminalitet bland svenskar också. Så det är så fånigt att lägga skulden på en sida!

Olikheter är något positivt och utvecklande. Jag skulle aldrig vilja leva i ett land där det bara fanns en sorts människor! Jag vill lära nytt varje dag och jag vill höra historier jag aldrig hört förr, jag vill se olika färger vart jag än går. Jag vill lära någon annan något nytt, jag vill se en annan människa utvecklas, jag vill att någon annan ser olika färger vart dom än går! För mig finns inget annat sätt att leva..att acceptera olikheter och gå vidare. Att se att det finns något vackert i alla. Att se längre än vad näsan räcker. Det ÄR kärlek!

Var rädda om varandra, våga se olikheter som något positivt. Våga se färgerna i livet!

Med Tolerans, Öppenhet och Kärlek // Maria

3 kommentarer:

  1. Om det nu hade funkat så, hade jag inte sagt nå, men tyvärr går det inte till så.
    Du måste väll ändå se själv vad som sker ute om nätter och mornar?
    jag säger inte att det endast är invandrare det handlar om, men varför låter det då alltid genom polis och efterlyst " person med utländskt ursprung" när det gäller brottslighet.
    jag drar absolut inte alla över en kant.

    vart är den svenska kulturen på väg tykcer du? snart har vi ingen midsommarafton, alla bär slöja, man får inte sjunga sveriges nationalsång i sitt eget jävla land längre, sämre med jobb osv.

    det SD vill bland annat är att sänka invandringen, det är inget hat mot just "dom".
    folk som kommer från krig och svåra händelser ska vara välkommna, men att sen 10 personer ur deras familjer ska komma oxå efter det, funkar tyvärr inte. önskar det vore så, men snart har vi inget sverige kvar då dom vill styra och ställa.

    säg inte att du inte blir räddare när du möter 3 turkar än 3 svenska killar en lördagsnatt????
    för där vet jag att du iaf förr stod på "samma sida som mig"

    vill du att annea ska gå och vara rädd om nätterna sen?

    SvaraRadera
  2. Vilka tankar och funderingar denna människa har. Orden som är formulerade som de kom direkt från en tonåring eller en vuxen med begränsad kunskap. Personer som dig gör tyvärr att resten av sverige får skämmas att det finns åsikter kvar som skulle begravits 1945 OTÄCKT.

    Att trycka på bloggarens känslor gällande hennes barn är riktigt FULA men som det framgått så är vissa mer trångsydda än andra. Hennes dotter ska vi förutsätta att hon inte ska behöva känna sig rädd idag eller i framtiden vare sig det är svenskar eller turkar (som i din text verkar vara de farligaste människorna).

    Upprörd, ledsen men Gud vid min sida!

    SvaraRadera
  3. Det är så otroligt sorgligt att läsa det du skriver Erika. Det är så okunnigt, opåläst och rent av lat att välja att rösta på ett parti efter ”fakta” du snappat upp i ett TV-program på TV3. Det gör att du reducerar din demokratiska rättighet att rösta till något löjeväckande. Det är din demokratiska skyldighet att LÄSA PÅ innan du bildar en uppfattning.

    Att du inte väljer att ta reda på fakta innan du sitter och spyr galla över det du kallar ”turkar” resulterar i att jag och alla de över 90 % svenskar som inte röstade på SD måste sitta här och skämmas medan världens media rapporterar om Sverige som det nyaste i raden av högerextrema länder.

    För jag skäms verkligen. Jag skäms över hela resonemanget - att påstå att det är en majoritet av invandrare som begår brott är ungefär lika relevant som att säga att det är en majoritet av män som begår brott. Ska vi kasta ut alla män då också, när vi ändå håller på och ”rensar”? Är det så vi löser problem? Det är i alla fall logiken du använder.

    Det är sorgligt att se att du sätter midsommar framför medmänsklighet och kärlek - att din egoism och framförallt rasism gör att du buntar ihop människor du aldrig ens träffat och tillskriver dem ett brott de aldrig begått. Det är lika sorgligt att din okunskap och rädsla gör att du känner dig otrygg i vissa människors närhet.

    Du drar både Marias och, ännu värre, Annéas namn i smutsen när du använder dem för att sprida dina hatiska åsikter i ett forum som annars inte är till för annat än kärlek och förståelse.

    Det är så otroligt respektlöst att insinuera att Maria inte vill det som är bäst för sin egen dotter. Vad har du för rätt att ifrågasätta hennes vilja att beskydda sitt eget barn?

    Du har fyra år på dig att ta dig igenom ett (eller flera) partiers valmanifest till nästa gång. Du har fyra år på dig att ta reda på fakta och korrekt statistik till nästa val. Du har fyra år på dig att bli en godhjärtad medmänniska. Hoppas verkligen att det är tid nog.

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!