Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 20 september 2010

Svar till Erika om SD




SD kommer inte få ned kriminaliteten eller få fler jobb till oss. Jag är rädd för alla nu för tiden en mörk kväll. Hat föder hat och våld för föder våld. För mig är det inte rätta vägen att gå. Att vara fientlig eller att trampa på vissa sorts människor. Sverige kommer finnas kvar. Gränser suddas ut mer och mer nu när det endast blir lättare att resa och att kommunisera utan för landets gränser. Vad som är svenskt eller icke..det är väl upp till var och en. Vill vi sjunga eller hissa flaggan så gör vi väl det!

Allt är inte svart eller vitt..det måste finnas mellanvägar att gå. Att ta in fientlighet och trångsynta tankar in i bestämmandet skrämmer mig mer än 3 turkar en mörk kväll. Det skrämmer mig att det sitter människor ute i stugorna och hatar, hatar så dom nästan sprängs. Det som skrämmer mig mest är att en del som röstat på SD knappt sett en invandrare eller någon med annan hudfärg än deras egen. Dom föder varandra med hat och med fördomar, och cirkeln är igång.

Jag tror på rätt behandling och en hjälpande hand mer än att utrota invandringen. Vi blir ett rikare land med invandring. Är så extremt gammalmodigt att tro att vi inte har något annat än svenskt blod i oss. Vissa traditioner vi har är väl inte ens svenska från början..vi blandar och tar från allt..det är ju det som är så bra..att kunna ge och ta. Att se något nytt och hajja till och gilla det..eller inte. Att kunna ha diskussioner utan att hata! Att utvecklas.

Är säkert jättemycket som måste bli bättre med invandringspolitiken. Men som jag sagt tidigare. Jag tror det finns bättre vägar än just denna. Vi har haft nog med hat och krig i världen. Det bådar aldrig något gott att ta in sådant i en riksdag.

Jag har utvecklats sedan jag bodde ute på landet och trodde på va de äldre sa om "svartskallar". Jag har gått en annan väg och jag vet bättre än att tro på fördomar. Jag tar reda på fakta och jag lär hellre känna personerna i fråga än att döma ut dom direkt.

Jag har diskuterat slöja, jag har diskuterat tvångsgifte, jag har diskuterat jämställdhet med invandrare. Jag tror inte på allt dom tror på..jag tycker inte om allt de gör eller tror på. Men jag accepterar olikheterna och jag är inte rädd för att lyssna och ta del av någon annan historia.


Dina bokstäver är latinska. Din demokrati är grekisk. Din pizza italiensk. Din kebab är Turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier, och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå, och han den där roliga på TV är kurd. Din landslagskapten är bosnisk. Visst vore livet tråkigt utan "invandrare" . // Taget från en känd bloggare!


Puss och Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!