Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 30 september 2011

Livet






Mmmm det kan vara jobbigt. Ibland är det jobbigt. Men det är väl när det är jobbigt som vi lär känna oss själva på riktigt. Vad vore livet utan utmaningar, utan insikt och utan kämpaglöd. Sen anser jag inte att livet ska kämpas igenom. Det ska levas i glädje. Att se att varje utmaning ger mig något. Utmaningar ger mig insikt om mig själv, dom ger mig distans till mitt ego och tillslut så ger dom mig livet i glädje och kärlek.

När jag ser tillbaka på den tid då jag sökte och mådde dåligt så kan jag bara le. Jag ler för att jag Vet nu att alla, samtal, all panik, all gråt, all flykt, all insikt och självkännedom har nu gett resultat. Min resa är inte slut förstås, men den är väldigt mycket lättare när jag gjort grovjobbet. Jag har grunden och jag Vet vad som behövs göras om jag faller. Eller nej, jag faller inte innan jag fångat upp mig igen. Jag känner när det är på gång, när jag inte lyssnat till mig och min kropp. Då får jag ta mig i kragen och lyssna och ta hand om mig.
 Fast ibland känns det ensamt. Haha, nu skrattar jag, ensamt!! Jag är långt ifrån ensam. Jag behöver bara fråga så får jag. Ensam??!! Varför känner jag så. Jo för att jag ibland glömmer bort Mig..när jag inte har mig själv så blir jag självklart ensam.

Vet ni, när jag skriver så får jag svar. Jag skriver för att förstå mina egna spöken och känslor. Och medans jag skriver så kommer svaren, så lätt det är när jag är medveten och låter allt ha sitt flöde. Livet är inte svårt, det är vad jag gör det till!

Kan jag så kan du!! Lev, älska och njut!!

PUSSS PUSSSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!