Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 26 maj 2010

Insikt

Jag kom till insikt här om dagen!



En dag i taget ska jag ta. En dag i taget, varje dag när jag vaknar ska jag ta ett beslut: Leva hälsosamt eller inte.
På det viset kan jag aldrig bli besviken över att ha missat ett mål jag lagt upp, jag behöver inte känna press på att INTE äta onyttigt..Att säga att jag aldrig mer får äta en viss sak funkar inte! Då vill jag ju ha det direkt.

Denna insikt är ju helt självklar. Men jag fick den till mig starkt här om dagen..och jag förstod insikten och handlar nu efter den! Är skillnad på att säga en sak och att verkligen förstå en sak. NU har jag förstått. Det finns inga krav, det finns inga måsten. Bara jag bestämmer hur jag vill må, och just nu vill jag må bra. Så dessa tre dagar jag har jag varje morgon bestämt mig för att leva hälsosamt. Vad nästa dag och nästa dag bjuder på, det vet jag ej. EN DAG I TAGET!

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!