Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 25 augusti 2009

Min själsliga resa!









Igår var en fin dag. Jag åkte till Nyköping där min Terapeut, livscoach, andligavägledare, heelare (kalla henne vad ni vill) är. Hon har ett litet kontor med två stolar och en bänk där man får behandling. Alltså en mjuk bänk. Igår var första gången jag gick dit och var glad i sinnet. Har varit deprimerad mer eller mindre varje gång jag åkt dit för att få hjälp, kärlek, stöttning och behandling av Katarina. Men denna gång kom vi längre eftersom jag hade ju inga hinder som höll mig tillbaka från sanningen.
Jag har blivit mer sann i mig själv och vågar säga nej. Den gången när jag var sann mot mig och Gustaf och sa NEJ. Så öppnades en helt ny värld för mig. Jag blev FRI! Fri från mina måsten, fri från mig själv och mina begränsningar. Begränsningar sitter ju bara i huvudet. Det är inte mitt riktiga jag. Så med det nejet blev jag alltså fri och jag kämpar nu för att behålla min frihet och min glädje. Jag fick två medhjälpare med mig på vägen nu. Dom ska staka vägen för mig och putta mig framåt när jag stannar.

NU är jag äntligen påväg frammåt. Jag stannade lääänge i mitt dåliga måeende, men är som sagt påväg nu. Känner det i hela kroppen och själen. Jag är speedad mest hela tiden, av lycka alltså. Visst denna känsla kommer att lugna ner sig, men jag har börjat. Jag har öppnat upp det som så länge har varit stängt! Stänga det igen är inget alternativ. Jag fick tre nycklar som går till alla mina stängda dörrar. Kanske vågar jag inte ta steget riktigt än att öppna alla. Men vetskapen om att jag har nycklarna ger mig frid och lugn. Jag känner stor tacksam het för att HON ville ge mig dessa nycklar.

VAR TACKSAMMA FÖR LIVET, FÖR KÄRLEKEN OCH FÖR VETSKAPEN OM ATT INNERST INNE HÅLLER NI DEN STÖRSTA OCH DJUPASTE KUNSKAPEN OM LIVET. ALLA ÄR VACKRA OCH KÄRLEKSFULLA VARELSER. SLÄPP FRAM DET SÅ FINNER NI FRID.

Katarinas hemsida:

http://www.ursprung.nu/hem.html




Vår djupaste rädsla är inte att vara otillräckliga.

Vår djupaste fruktan är att vi är omåttligt kraftfulla.

Det är vårt ljus, inte vårt mörker som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss själva : Vem är jag som tror mig vara briljant, storslagen och talangfull??

Egentligen, om du inte är det, vad är du då??

Att du leker liten förbättrar inte världen.

Det är ingenting upplyst med att förminska dig själv, så att andra inte ska känna sig osäkra omkring dig.

Och när vi låter vårt eget ljus skina, ger vi omedvetet andra människor tillåtelse att göra det samma.

När vi är frigjorda från vår egen rädsla, frigör vår närvaro automatiskt andra.


Nelson Mandela 1994.
Denna man satt i fängelse i många många år. Men av den resan blev han så här klok. ALLT har alltså en mening.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!