Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 5 augusti 2009

Ångest

Nu k'nns det riktigt tungt! har egentligen haft en fin dag med barna. Men dom är sååå livliga nu..hög ljudnivå och sitter inte stilla för en sekund. Jag försöker verkligen vara pedagogisk och lugn och rättvis..men det är inte lätt.. Tillslut brister det ju...vill inte vara arg och förmanande..men vad ska jag göra???? Känns verkligen som om jag tappar kontrollen...jag ger liksom upp och låter dom hållas..orkar inte bry mig..alla dagar är ju inte så som tur är..men det är jobbigt när dessa känslor av maktlöshet kommer!

Den 31 aug börjar jag jobba igen...känner säkert oro över det oxå..att lämna mina barn..så känns det..jag lämnar dom..särskilt Elias, det har gått alldeles för fort detta.. Jag vill inte jobba..jag vill vara hemma och ta hand om mina barn.. Är perfekt med Annéa på 15 timmars och Elias hemma med mig.. Han är ju så liten fortfarande. Så här blödig var jag inte när Annéa skulle börja på dagis. Men jag känner väl att nu så ska vi inte ha fler barn...jag kommer jobba tills jag kommer på något annat..alltså kommer jag jobba länge. Finns liksom inget slut eller mål känns det som. Visst jag ska plugga..men det kan ta tid att komma in. Då är det pengar man får oroa sig för istället.
Mina barn är mitt allt. När jag inte känner att jag ger dom allt jag kan så dör jag ju innombords. Ne fan vad jobbigt det blev nu.

1 kommentar:

  1. Vännen då. Du är i mina ögon världens bästa mamma som har världens bästa och största tålamod. Jag vet INGEN som är som dig.
    Man ser på hela dig att dina barn är ditt allt och att du ger dom kärlek varje sekund som går!
    Jag lovar dig gumman, någon gång tar allas tålamod slut för en stund och blir arg, det ska du inte ha dåligt samvete för!
    Fast jag har då aldrig sett dig bli arg på dina barn.... <3

    Det kommer gå bra att lämna Elias på dagis ska du se, han kommer ju få så mycke nya vänner o massa ju, det blir väl roligt för han =)
    Fast jag förstår vad du menar... På måndag ska jag börja jobba ÅNGEST!! då ska man lämna vovve ensam för första gången, och det är en HUND! Haha =)

    Pussss sköt om dig <3

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!