Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

lördag 17 april 2010

Du är ett mästerverk

Det finns två sorters skapande människor i världen: den ena sorten arbetar med objekt - poeter, konstnärer, de arbetar med objekt, de skapar saker. Den andra sortens skapande människa är mystikern, han skapar sig själv. Han arbetar inte med objektet, han arbetar med subjektet; han arbetar med sig själv, sin egen varelse. Och han är det verklige skaparen, den verklige poeten, därför att han gör sig själv till sitt mästerverk.

Du bär på ett mästerverk, gömt där inuti, men du står i vägen. Stig bara åt sidan, så kommer mästerverket att avslöja sig självt. Alla är ett mästerverk, därför att Gud ger inte liv åt något mindre än det. Alla bär detta mästerverk gömt i många liv, ovetande om vilka de är och försöker bli något bara på ytan. Släpp idén om att bli någon, därför att du ÄR redan ett mästerverk. Du kan inte förbättras. Du behöver bara komma dithän, känna till det, inse det! Du ÄR redan ett mästerverk.

Fick detta budskap till mig när jag drog ett Osho zen, tarotkort.

Det är så vackert... jag bär på allt jag någonsin behöver, jag är rik, jag är kärlek och jag är fri. Stig bara åt sidan så öppnar sig den världen. Vi gör ofta motstånd och finner då aldrig den världen...jag är redo att stiga åt sidan! Tacksam!


KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!