Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 26 juli 2011

Jag ÄR






När du säger " Jag är", blir orden som följer en mäktig sanning, för du anger det för att vara fakta. Så omedelbart efter du säger, "jag är trött", "jag är ful", jag är pank", jag är sjuk", "jag är gammal" Så blir ditt ord till just, fakta. Du blir det du säger att du är. Din "önskan" blir uppfylld.

Att göra sig själv mindre och att förlöjliga sig själv eller att helt enkelt göra sig dum, det är en folksjukdom tycker jag. Varför denna ständiga förnedring av sig själv?? Varför inte höja på huvudet och säga "jag ÄR bra", "jag är fin", "jag förtjänar det bästa". Vad är det som är så farligt med att tycka om sig själv och stå för det? Att verkligen TRO på sin förmåga och sig själv. Att våga fortsätta trots nederlag, att våga försöka en gång till utan att slå på sig själv!

Så fort du säger, men åååh vad dum jag är, eller neee det kan inte jag, så fort de orden kommer ut ur munnen så gör du dom till sanning. Varför? Klart du inte är dum i huvudet och klart som tusan DU kan!! Det finns ingen nobelt i att göra sig själv mindre eller kasta bort talang eller göra sig själv fånig. Alla är vi värda lika mycket och alla är vi värda att älska oss själva. Det är så mäktigt och vackert att se en självsäker människa som vågar stå för det, att hon är vacker, smart och stark, och vågar säga det. Är det inte det vi alla vill kunna säga??
Men istället för att omfamna dessa modiga människor så ser vi på dom som om dom vore självgoda, egoistiska och flummiga. Rädslan för vår egen storhet gör att vi inte kan se storhet i andra. Är det så? Att vi är så rädda för att verkligen älska oss själva att vi inte tål att se någon annan som gör det!?

Jag älskar dessa fina modiga människor..jag älskar mig själv! Jag älskar även de människor som inte kan se det fina i att älska sig själv, för jag vet att det är rädslan som styr dom, och rädsla kan endast tas bort av kärlek.

Jag tror på Mig, jag tror på Dig. Gör det du med!

PUSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!