Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 14 juni 2011

KRAV

Coop Änglamark-varor
Här hittar ni ekologiska varor!





7km på 49 min. Jag är nöjd. I terräng måste jag ju säga oxå.

Är så nice att ha fått skattepengar. Är så skönt att kunna gå i matbutiken och känna att jag kan köpa det jag VILL köpa..det vill säga ekologiskt och nyttigt. Många månader så måste jag välja bort ekologiskt pga av ekonomin. Jag försöker alltid att köpa ekologiska mejeriprodukter..Annéa dricker mycket mjölk så den köper jag alltid i eko.Finns ju mer och mer produkter som är just ekologiska. Så himla bra! Ägg kan jag inte äta om dom inte är det. Där känner jag stor skillnad i smak och kvalité. Jag skulle vilja ha råd att köpa allt kött i eko oxå, men det har jag ej just nu. Är stor prisskillnad där. Men sylt, ketchup, mjölk, ägg, grädde, flingor, mjöl, havregryn, kakao, yoghurt, smör, frysta hallon, blåbär, jordgubbar m.m. Det köper jag nästan alltid eko.

Allt ekologiskt är inte bra. Läsa etiketter måste göras hur fint det än ser ut på framsidan. Hela produkten måste ju inte vara ekologisk för att den ska få heta det. Så det finns både bra och dåligt i den ekologiska hyllan. Men jag har lärt mig vilka produkter som är bra nu. Mina barn äter mycket flingor. Jag köper Änglamarks ekologiska. Då är det endast majs i dom och inte en massa annat skit som det är i Kellogs tex. Dom älskar dom och jag med och priset är till och med billigare. Så där viker jag mig inte. Kan jag undvika tillsatser så gör jag det. Särskilt när det gäller barnen. Coop är bäst på KRAV. Där finns nära på alla varor att hitta som ekologiskt.

Det är en större njutning att äta när jag vet att jag valt varorna med omsorg och det känns renare och nyttigare. Att sedan undvika att värma mat i micro gör maten ännu nyttigare. Finns det spis så värmer jag mat på den. Det tar en minut längre på sin höjd. Det har jag Tid med. Det blir godare och alla näringsämnen är kvar. Särskilt när jag värmer mat till barnen och särskilt när de var små och åt barnmat tänker jag på att välja bort micro. Man ska ju inte bara bli mätt, näringen ska komma i oss oxå.

Så när jag kan gå på coop och välja och vraka bland nyttigheterna utan att jag behöver räkna slantarna, då är jag nöjd =).

Ta hand om er och tänk på vad ni stoppar i er!

Extra tankar till Madde!! Krya på dig!!

PUSSS PUSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!