Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

måndag 20 juli 2009

NU kör vi!!!!

Nu har jag fått nog och då menar jag nog så in i helvete! Jag har misshandlat min kropp nog nu!!!! Jag har 13 kilo att gå ner och dom ska jag nu gå ner!! En gång för alla! Har fallit långt denna gång och nästan gått upp till det jag vägde efter att Elias kommit ut! Alltså är det dax..

Vem vill hänga på?? Peppa varandra till ett sunt och härligt liv! Spelar ingen roll om man har 5 kilo eller 25 kilo att gå ner. Proceduren är ju den samma. Nu pratar jag INTE om bantning genom svält eller piller. Jag pratar om ett sunt leverne. Sund och god kost med mycket motition! Vägning en gång i veckan!
Jag tänker gå på linjen med mindre kolhydrater..Alltså ingen pasta, ris, potatis och bröd..iallfall inte de första 6 veckorna. Sen kan man börja, men med måtta och alltid fullkorn.

Morgon: GRÖNT energi te. Sen morgonpromenad.

Frukost: Proteindrink med frysta hallon och yoghurt i.

Mellanmål. Keso med tomat / en frukt / en burk tonfisk..Det man gillar!

Lunch: En härlig wok med fetaost och allt man vill ha i. Fisk, kyckling, köttfärs..allt utom pasta, ris, nudlar förstås! Vitkål gör rätten fylligare.

Mellanmål: Frukt

Middag: Sallad och fisk eller kyckling

Sen dricka mycket vatten!!!!!!

Bara ett expempel på en dag. Jag älskar sallad så för mig är det inga problem att skippa kolhydraterna och ha sallad eller vitkål till istället. Efter nån vecka så vill man inte ens ha det där som magen sväller upp av =)

Allt blir ju oftast lättare om man är fler..så om ni vill får ni gärna peppa, dela recept och kommentera om hur det går för er!

Ingen mår bra av att vara överviktig..varken kropp eller själ! Ni som nån gång levt sunt vet hur bra man mår och lyckokänslan som ständigt infinner sig! Psyket och själen mår ju såå bra av att röra på sig och äta det som är nyttigt för en! Träna är något som krävs för att kunna gå ner..kost och träning gr ju ihop! Jag älskar att träna, gäller bara att ta sig till träningslokalen eller för den delen träna hemma. Undrar hur många ggr jag har tänkt göra mina situpps eller armhävningar i vardagsrummet, men ändå inte gjort dom. Det tar ju för tusan bara en kvart på sin höjd. Man har ALLTID en kvart i sitt liv att lägga på träning! Barnen kan leka utan oss i en kvart!! Eller????!!!!

Finns inga ursäkter för vad jag gjort mot min kropp. Det finns dom som väger långt över 100 kilo och klarar att gå ned! Så varför skulle inte jag klara 13 kilo??!! Det krävs hårt arbete, finns inga genvägar för ett hälsosamt liv heller. Det är allt eller ingen som gäller. När man väl nått sitt mål så kan man börja unna sig en "fest" en gång i veckan eller månaden! Men jag är inte så säker på att man ens vill ha den där pizzan när man väl mår bra och lever sunt. Är godisbiten som man har i munnen i 30 sec värt det som sker med ens mående??? Är det värt att "njuta" i nån minut för att sedan må dåligt i mycket mer än en minut!??

Jag menar inte att man aldrig mer ska få äta något sött eller flottigt. Men har man många kilon att gå ner så har man! Finns ingen halvdan väg att ta.. Allt eller inget!!!!! Du kan inte sitta och äta sallad men sen ha en cola light eller vanlig cola till!! Då är ett glas rött bättre!!! Härligt och sant!! Hemligehten är ju att låta det ta den tid det tar...Man får inte resultat av träning på en månad. Kan ta upp till 6 månader att verkligen märka att något hänt. Kroppen börjar bränna mer, kroppen kommer igång! och det kan ta tid. Låt det då ta tid..resultaten kommer, tro mig!!

Fett är INTE det som är farligt. Det är sockret som är boven! Rätt fett är bra för kroppen. Socker är aldrig bra. Socker och kolhydrater är ju egentligen samma sak! Pasta = socker! Så feta såser, fetaost, vanlig ost, smör..bara att äta. Inte "lätta" utan då menar jag SMÖR, eller bregott. Allt annat är bara konstgjort skit som din kropp inte känner igen..plus att det är sojalecitin i som är mycket farligt. Dock godkänt ämne..men det är godkänt att röka oxå!! men inte fan är det bra för dig för det!

Aja iallfall så kör jag igång nu! Vill nån peppa och hänga på så är du mer än välkommen!

Kärlek i massor från en numera hälsosam tjej!!!!!

4 kommentarer:

  1. Allt det du skriver är ju vettiga saker.... Jag VILL och MÅSTE gå ner...men har mycket i min själ som inte mår bra...Jag ska försöka börja lite smått.....Bra Maria att du peppar!!!!Kram kram

    SvaraRadera
  2. Duktig du är gumman!! Sån självdisiplin!
    Lycka till och jag skulle gärna hänga på men peppar dig så länge!!!!!
    Puss o kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Go Girl! Nu blev jag ännu mer peppad ;) Kram Anna Frass

    SvaraRadera
  4. Hej Maria..Kul att fått träffa dej live o inte bara här:)
    Måste säga att du är super duktig som gett dej fan på detta nu..
    Du kommer klara det galant, bara man bestämt sig så går allt!

    Hoppas du får en trevlig resa o att du kommer må så pass bra som du vill när du kommer hem igen:)

    Kram /Annica

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!