Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

söndag 14 augusti 2011

Min träning

Min fina Madde har gjort ett mycket nice träningsupplägg inför mitt lopp. TACK!!!



Träningsupplägg Maria Eriksson inför blodomloppet 31:a augusti


Vecka 1
Måndag: Lätt distanspass 7 km
Tisdag: VILA
Onsdag: Intervaller
10 min uppvärmning lätt jogg
2 min fort tempo nästan max
2 min vilo jogg
2 min fort tempo nästan max
2 min vilo jogg
2 min fort tempo nästan max
2 min vilo jogg
2 min fort tempo nästan max
2 vilo jogg
NEDVARVNING och STRETCHA
Torsdag: VILA
Fredag: Lång distans 12 km
Lördag:  VILA
Söndag: Balans övningar bålstabilitet
Plankan mot boll 1 min * 3
Sitt på boll, blunda, hitta balans, lyft ett ben i taget, rak i rygg, ej bli sned, 20 * 3
Crunches på boll 20 * 3
Rygg
Rygglyft på golv 20 * 3
Chins max * 3
Pull ups max * 3


Vecka 2
Måndag: Intervaller
Bra om du hittar ett ställe där du kan mäta upp 100 meter.
Rusch 100 m, jogg tillbaka * 3
vila 20 sek
rusch 100 m, jogg tillbaka * 3
vila 20 sek
rusch 100 m, jogg tillbaka * 3 vila.
Rusch 200 m 20 sek vila
Rusch 200 m 20 sek vila
Rusch 200 m färdig! Nedvarvning och stretch.
Tisdag: VILA
Onsdag: Bålstabilitet och rygg
Ligg på boll, ha boll vid skuldror o nacke. Rak rygg, sug in mage o spän rumpa. Lyft ben till sträckt 20 * 3
Ligg på rygg, upp med hällar på boll, ha boll nära rumpa. Tryck upp höft o rumpa samtidigt åker boll iväg, vid balans lyft ett ben i tagen från boll o sen kom tillbaka till utgångs läge, Gör om lyft andra ben. 20 * 3
Hantell rodd 20 * 3
Baksida axlar, framåt lutad 20 * 3
Armhävningar max * 3
Torsdag: VILA
Fredag: långdistans 11 km
Lördag: VILA
Söndag: VILA


Vecka 3
Måndag: Styrka
Rygglyft 20 * 3
Crunches på boll 20 * 3
Armhävningar 20 * 3
Plankan 1 min * 3
Baksida axlar, framåt lutande 20 * 3
Chins Max * 3
Tisdag: VILA.
Denna dag drick mycket vatten, ät bra med kolhydrater. Lägg på lite extra kolhydrater. Onsdagen kan du drick mycket vatten på förmiddan o äta snabba kolhydrater. Ät mellis i tid så du inte får håll lr blir hungrig under loppet o självklart inte är för mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!