Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

fredag 19 augusti 2011

Erkänna

Snart är det dax för den allra sista kursen med Katarina. Ska bli fint med ett avslut på just den resan i mitt liv. Kurserna har hjälpt mig oerhört mycket! Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på allt jag gått igenom där. Oj vilken resa jag gjort jag på ett och ett halvt år. Jag valde att gå kurserna intensivt och det har verkligen varit meningen oxå. Träffat rätt varje kurs och jag har gett och fått mer kärlek och sinnesfrid än vad jag trott varit möjligt.

Kom på att det är därför känslor av skuld och skam kommer upp i mig! Är nog det Sista jag ska släppa taget om nu denna sista kurs! Det är tunga känslor. Men jag ska släppa dom. Det finns inget mer befriande än att inse, acceptera och sedan släppa taget. Offerkoftan passar inte mig. Har jag känslor jag vill bli av med, så tar jag mig ann dom och sedan släpper dom! Ömka och tycka synd om hjälper inte.

Det har jag verkligen lärt mig, att när jag erkänner för mig själv och andra så försvinner det som tynger mig, eller blir lättare att bearbeta! Men ibland är det bara så enkelt som att säga det högt till sig själv, som tex. - jag har problem med kosten och jag skäms för det.
Helt plötsligt är det lättare att andas och jag kan bearbeta och släppa taget nästan direkt! Det är vackert!

Finns ju egentligen ingen skam... Bara den jag skapar själv! Så nu ska jag välja att inte skapa den!

Våga erkänna! Våga tala! Våga vara Du! Släpp taget!

Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!