Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

torsdag 4 augusti 2011

Ansvar





Underbart. Igår var vi och badade i en sjö och på kvällen kom Gustafs kusin, hans fru och två barn. Så nu sitter jag uppe och väntar på att alla ska vakna. MINA barn är självklart vakna med tuppen =) Vädret ser fint ut i dag med, så det får bli bad och skoj idag med. Härlig sista gemensam semestervecka blir det!!

Jag har funderat lite de sista dagarna, på förhållanden oss människor emellan. Hur vi vänder och vrider oss för att anpassa oss och göra andra glada och nöjda. Jag går inte med på det längre. Jag slutade kämpa med att göra andra glada och nöjda för längesen. Det var en stor befrielse och det ledde i slutändan till att jag har mycket finare och äktare relationer nu än vad jag någonsin haft.

Innerst inne är det ingen som kan bli nöjd av hur en ANNAN människa är eller gör. För är man inte nöjd med den man själv är så spelar det ingen roll alls hur mycket någon annan vänder och vrider på sig. Det arbetet får man göra själv.
Det jag ser mycket är att ta ansvar för sitt eget är väldigt svårt för många. DU förstör mitt humör, DU får mig att må dåligt, om bara DU ändrade dig så skulle allt bli bra. I mina öron låter det helt befängt!! Vilken lathet, att inte vilja eller orka ta hand om sitt eget inre och sitt eget mående. Om alla tog hand om sitt så skulle vi ha så himla fina relationer och vi skulle se varandra för dom vi är och kunna hjälpa varandra och finnas för varandra genom att vara äkta och för att vi VILL finnas för varandra. Inte ändra, manipulera, lida eller göra oss till någon helt annan för att någon annan ska trivas. Det håller aldrig i längden!

Våga vara du fullt ut, låt ingen trampa på dig. Var ödmjuk och ge kärlek så kommer den tillbaka tredubbelt.


Ta inget personligt

Ingenting som andra gör beror på dig. 
Vad andra säger och gör är en projicering av deras egen verklighet och deras drömmar. 
När du är oemottaglig för andras åsikter och handlingar, drabbas du inte av onödigt lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!