Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 23 augusti 2011

Hälsosam





Äntligen fick jag springa igen. Har problem med min höft. Men det gjorde bara ont första kilometern, sen kände jag inget. Sprang fortare än någonsin. Mycket skönt! Flåsade som en tok, men fram kom jag. Bara en vecka kvar till loppet nu. Ska bli spännande att löpa med en hel del människor bredvid mig =). Är van att springa själv. Vill inte ens ha med mig någon =). Kosten går galant oxå. Vilken resa jag gjort i detta. Oj oj..läste gamla inlägg här igår. Jag har verkligen inte mått bra med kosten. Men nu har jag verkligen börjat ta mig ur den onda cirkeln. Nu kan jag ha en ätardag och inte dö av abstinens dagen efter. Jag liksom accepterar att det är EN dag jag äter socker på, resten är hälsosamma dagar.

Jag är stolt över att vara hälsosam. Ordet banta är ett ord jag verkligen inte tycker om. Jag bantar verkligen inte. Jag har valt en livsstil, en hälsosam livsstil. Det har INGET med bantning att göra. Att jag inte äter tårta på jobbet en vanlig sketen onsdag handlar endast om att jag valt livet före sockret. JAG har valt det. Det handlar inte om min vikt i första hand, inte om mitt utseende i första hand, utan om att jag mår förbannat bra av att skippa ohälsosam mat och dåliga energikällor. Humöret är bättre, kroppen mår bättre, jag flyger fram och jag lever gott. På köpet får jag en snygg kropp som jag trivs med. Hårt arbete är det ju, men värt varenda "missad" tårtbit.
Och om jag nu skulle äta en tårtbit en vanlig sketen onsdag så ska ingen titta snett på mig!! Titta på era egna val. Jag lever hälsosamt 6 dagar ibland 7 dagar av 7 i veckan, så om jag då slinter till en dag gör inte särskilt mycket. Den tårtan springer jag bort på kvällen. Gör du det??

Jag är faktiskt ganska trött på de smala människorna som sitter å trycker i sig skit och tror att dom kommer leva länge på det bara för att det inte syns på utsidan. Även smala människor behöver hälsosam mat och träning för att kroppen ska må bra.  Sen vill jag verkligen ge uppmuntran till alla smala människor som verkligen TAR hand om sig, tränar och äter nyttigt. Jag har märkt att det är många smala som blir anklagade för att ha ätstörningar bara för att dom är hälsosamma och tränar mycket. Det är inte bara stora och överviktiga som mår bra av att röra på sig, även de smala typerna mår bra av det. När jag nått mitt mål med vikten så kommer jag ju inte sluta träna eller äta nyttigt. Snarare fortsätta ännu mer för att behålla det goda. Kör hårt för tusan..alla klarar av att leva hälsosamt...sen om man inte vill det, då är det så.. det är upp till var och en.. Men om man vill så kan man!!



PUSSS PÅ ER ALLA!!


Tack Carro för en fin stund igår!! Mer sånt! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!