Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 6 oktober 2010

Lidande










Åkte hem i bilen och denna låt började spelas.

Den fick mig att börja tänka på alla som lider, alla som väljer ett liv lidande. Ja, jag anser att man väljer sitt lidande. Vi har alla ett val hur vi hanterar situationer, hur vi behandlar oss själva. Hur mycket självrespekt vi har. Om vi låter andra trampa på oss eller inte. Hur synd det är om oss är något vi själva bestämmer och avgör.
Finns dom som stannar i sitt lidande för dom vet inget annat sätt att leva..utan sitt hat och självförakt och utan sitt dåliga mående så vet dom ej vilka de är. Vem blir jag om jag börjar må bra??!! Kommer andra människor fortfarande vilja ha mig då.. vem är jag utan mitt lidande?? Kärleken skrämmer mer än hatet..det är lättare att tycka synd om sig själv än att älska sig själv.. Vi väljer själva när vi vill bryta mönstret..när vi vill börja må bra, när vi vill börja se oss som dom vi verkligen är.
Vi drar till oss de energier vi själva är...är du svart i sinnet kommer det svarta till dig...så länge du tycker synd om dig själv så kommer du aldrig få den där killen du vill ha, det där jobbet du vill ha och det där livet du vill ha..för du drar bara till dig det dåliga..för att du medvetet eller omedvetet inte anser dig vara värd något bättre... du får smäll på smäll tills du fattar, tills du vaknar.. släpp taget om din självömkan och se hur vacker du ÄR! Då och bara då kan du börja leva!
Men det krävs mod, mod att inte gömma sig bakom sysslor, mod att inte säga - äh jag tar tag i det där senare..nu har jag ju så mycket annat..Spelar ingen roll hur länge du väntar. För allt kommer tillbaka, tills du suddat ut det och bearbetat det. Vare sig det är nu eller om 5 år..men tro mig. Fri blir man när man väljer att ta tag i det, inte när man gömmer sig för sanningen.

vad kan vara viktigare än att ta hand om sig själv???

-Varför kan inte jag få må bra nångång, varför händer det alltid mig, varför, varför ,varför... JO för att du har själv valt det...vänd ryggen åt de dåliga energierna och de dåliga valen..välj en annan väg och se att all kärlek du någonsin kommer att behöva finns där..alldeles runt hörnet. Det är när du börjar gå på den vägen som du märker vem som vill gå bredvid dig eller väljer att stanna i det dåliga..det är då nya människor kommer in i ditt liv och du märker att det finns ljus och att om de gamla vännerna försvinner så finns det nya mer kärleksfulla relationer att finna. Andra blir inspirerade och följer med.

Det finns obegränsade möjligheter för oss alla..för just dig! Öppna dig för kärlek och välmående så finns det ju inga hinder som kan slå ner dig!

Sluta tyck synd om dig själv!

Sluta njuta av att bli trampad på. Sluta gå tillbaka, gång, på gång, på gång!!!

Du är ju så vacker...varför ser du inte det??

1 kommentar:

  1. Stor kram!!! Tänk, du å jag på förlossningen, vilket team. Vilken känsla! En dag, står vi där, du & jag! Kämpa på Maria, jag vet att du klarar det!

    SvaraRadera

Tack för just DIN kommentar!