Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 18 augusti 2010

Kropp och själ



Det finns många fyskiska åkommor..många har ont..ont hela sina liv..jag undrar ofta då, undrar varför hon/han inte tagit tag i sina problem..varför gå runt med denna smärta som skulle kunna ordnas utan piller (oftast) och kunnas ta bort för gott! Slippa återkommande smärta eller obehag.

Jag anser att det psykiska och det fysiska sitter ihop..mår du dåligt över något..så sätter det sig i kroppen..som en böld som bara blir större och större ju längre tiden går...om man inte gör något åt sitt inre..och vad problemet egentligen handlar om.. Är inte konstigare än att man får spänningshuvudvärk av att stressa tex. Alltså det sitter ihop.. Många lider hela sina liv med åkommor som säkert skulle kunna botas genom att prata.. genom att släppa gammalt skit och genom att ta sig an sig själv..

Ryggen tar mycket stryk om man mår dåligt i sitt inre..brukar alltid tänka om nån pratar om ryggont, att undrar vad det är som fastnat där..vad är det för tankar och problem som fastnat..

Tänker du att du är sjuk, så blir du sjuk..tankarna har en oändlig kraft..det är ju dom som styr livet ofta..om man tillåter det..om man tillåter att låta det ytliga styra, och inte se inåt!

Är du stressad påverkas kroppen, är du glad påverkas kroppen, är du ledsen påverkas kroppen..för mig är det så självklart..alla dessa jävla piller..jag blir tokig på dom..jag förstår om man har ont att det kan behövas såklart..men om ett problem ständigt kommer tillbaka...så vet jag att det kan tas bort genom att uppmärksamma vad själen och hjärtat säger dig.. Varför har jag ont i huvudet? Varför har jag ont i ryggen? Varför har jag ont över huvudtaget?? Kroppen visar ju direkt om något är fel..den visar små signaler först för att sedan visa dom starkare...ofta missas signalerna i början och problemet och eller smärtan blir värre..Lyssna och se vad kroppen säger oss..vad själen säger oss! Då skulle vi mår så mycket bättre..allihop.


KÄRLEK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!