Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

tisdag 13 juli 2010

Till djupet, till kärnan.



Att ha mött Katarina, det är det bästa som hänt mig..för varje gång kommer jag steget längre mot att ge mig själv allt jag är värd. Hon är underbar och hon har hjälpt mig genom allt. Tacksam!

I så många år jag kan minnas har jag aldrig tyckt jag varit värd att sättas främst..jag är inte värd lycka eller kärlek..jag har låtit människor trampa på mig och jag har varit en skugga. Jag har för en tid sedan börjat fundera på varför jag inte tyckt mig var värd allt detta. När jag känt in så har känslan alltid varit att något långt bak i det förflutna ligger och gror i mig. Nu när jag verkligen tar hand om mig och sätter mig själv främst så märker jag ibland att känslan av att jag inte är värd detta smyger sig på.
Katarina frågade mig- Varför är det så svårt för dig att sätta dig främst? jag svarade att jag nog aldrig tyckt jag varit värd det. Hon frågade mig då om jag kommer ihåg när jag var 5 år. Ne svårt att säga sa jag..har du en äldre bror..nej..nån annan manlig figur som fanns i ditt liv när du var barn..som gjort dig illa?? Jag kom på vem det kan ha varit..(INTE min far) Känslan bubblade upp så starkt att jag började gråta..där var den ju, den groende känslan jag alltid haft..nu kom den upp till ytan och allt blev så klart. Jag fick behandling och känner mig trött och tom nu..det jobbades mycket med mig..tog lång tid innan jag kunde vakna upp från behandlingen oxå. Jag gick tillbaka till när jag var 5 år. Tog den lilla flickan (jag) i min famn och sa att allt är bra nu. Pojken som gjort dig så illa verbalt ville ta din kärlek och han bankade den ur dig. Jag ser dig nu och allt är bra. Du är värd att älskas. jag såg mig själv så tydligt..jag var sviken och ensam. jag hade stängt av totalt..(det är så barn gör, det är deras enda skydd mot ondheter) jag stängde och blev tyst...detta har följt mig hela mitt liv..omedvetet har jag låtit andra göra saker mot mig för att jag ej trott mig vara värd mer. Känslan av den lilla flickan är stark. Hon är liten rädd och sviken. Jag hoppas att jag kan få henne att förstå att hon kan öppna igen..att hon är trygg nu.

Ord är starka,,särskilt om dom används mot barn, för att nedvärdera barn. Det rotar sig fast som gift och påverkar hela livet fram. Men det går att ändra beteende. Ser vi djupt in i oss själva och tar tag i det förflutna för att sedan kunna släppa. Det är då vi blir fria att kunna leva det liv vi vill leva. Inte det liv någon annan säger att vi ska leva.

En flicka sprang runt runt och hade underbart roligt, hon var i sin egen värld av lycka och kärlek..hennes mor satt bredvid och hade en hemsk huvudvärk. Flickan märkte inte något av detta.. hon sjöng och var glad. Tillslut räckte inte moderns tålamod och hon sa - Tyst, din röst är ful- tyst!!
Från den dagen sjöng inte flickan mer. Hennes mor hade med hennes ord sått ett frö i dottern..att hennes röst skulle vara ful. Dottern trodde på detta och sjöng aldrig mer. Inte ens i vuxen ålder vågade hon sjunga.

Det räcker med så lite för att kränka ett barn. Våra ord är magi..vi kan verkligen förtrolla andra med vad vi säger. Bli medvetna om vad ni säger till andra och särskilt till barn..dom hör och ser allt. Men de vuxna ser ofta inte dom. Barnen föds till världen med oändligt mycket kärlek och tilltro till allt och alla..ta inte det ifrån dom! Låt dom behålla sin oskuldhet, deras tro på världen och de människor omkring dem..låt dom behålla det och se då vad dom kan lära oss om äkta villkorslös kärlek! Se allt dom kan lära oss..se att allt dom gör är kärlek. SE barnen! HÖR barnen!

Vi tror oss ha alla svaren..men det är i barnen och deras kärlek som sanningen ligger..där finns det som är äkta. Jag håller på att hitta tillbaka till det i mig själv. Jag börjar hitta ljuset i mig. Jag blir sann..mot mig själv och andra..! Det ÄR frihet. Att vara sann mot sig själv i alla lägen. Att se inåt, att våga se inåt. Finns inga svar att finna på ytan eller i andra. Svaren finns alltid hos en själv. Alltid!

Jag ÄR kärlek
Jag ÄR fri
Jag ÄR ljuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!