Skyddsänglar

Do not search for us, we will find you. Do not wait for us, we are here, all ready. Do not whisper your name, we know it well. We have loved you forever, TIME WILL TELL. . . . . We are your Guardian Angels.

onsdag 6 november 2013

Vad gör mig lycklig NU?

Ne, nu får det vara nog med mitt uppehåll. Jag vill skriva. Jag mår bra av det, det är fint att dela med mig och det är som terapi för mig att få skriva av mig då och då.

Mycket har hänt sen sist. Tränat som en tok, blivit smal som en tok, gått igenom sjukdom, separation, försäljning av hus, slutat träna som en tok, gått upp i vikt igen. Börjat med Yoga, blivit ihop med kärleken igen.

Vilken grej. På ett år kan det hända väldigt mycket. Jag har mått mitt sämsta och jag har kommit tillbaka till mitt lyckligaste någonsin. Har jag sagt förr att allt har en mening? :)

Vad gör mig lycklig NU? Den frågan ska jag ställa mig om och om igen. Vi är i ständig förändring och det jag kände eller sa för en minut sen kan vara något helt annat NU. Ingenting består. Allt förändras. Att leva kvar i en gammal känsla gjorde att jag glömde leva nu och känna NU. Att livet ska vara svårt är den största lögn som finns. Livet ska vara lätt, livet ska levas, stund för stund. Hur vi väljer att se på det resulterar i just hur våra liv ser ut.

Nytt, nytt, nytt. Så underbart det är att uppleva nytt och våga lära nytt. Snart dax för körövning. Nytt det med. Börjat ta sånglektioner-NYTT. Sökt till universitetet-NYTT.

Vi är alla en del av allt, som min Yogalärare säger. Alla har vi en roll att fylla här på jorden. För vi är alla en del av något som är större än allt.

PUSSSSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just DIN kommentar!